Není to budoucnost, kterou bych chtěl, hodnotil Zuckerberg VR brýle od Applu. Rýpnul si i do ceny
Dlouho očekávané brýle pro rozšířenou realitu od Applu podle zakladatele Mety jasně ukazují odlišné přístupy obou firem k tomuto tématu.
Virtuální realita (VR) byla před pár lety mezi fanoušky technologií jedním z hlavních taháků. Mark Zuckerberg dokonce před nějakou dobou přejmenoval mateřskou firmu Facebooku, ze které se stala Meta. Dal tak najevo, že jeho vize VR, takzvaná metaverse, má nejvyšší prioritu. V poslední době sice tak trochu ustoupila do pozadí za umělou inteligenci, nové chytré brýle Vision Pro od Applu ale téma vrátily zpět do centra pozornosti. Produkt by mohl ohrozit pozici Mety, která se v oblasti virtuální reality dlouhodobě staví do pozice lídra. Zuckerberg ale zatím zůstává v klidu. Novému produktu vyčítá vysokou cenu, ukazuje prý odlišnou filozofii obou firem.
Zuckerberg na celofiremním sezení se zaměstnanci Mety podle serveru The Verge uvedl, že nové chytré brýle Vision Pro od Apple nepředstavují žádný zásadní technologický průlom, který by Meta samotná už neprozkoumala. Dodal, že vize, která za novým produktem stojí, sice může být ukázkou možné budoucnosti, ale není to taková budoucnost, kterou by chtěl on. Meta své vlastní brýle pro virtuální realitu představila jen pár dní před Applem, zařízení začne dodávat na podzim.
„Myslím, že jejich oznámení skutečně ukazuje rozdíl v hodnotách a vizích, které do toho naše společnosti vnášejí, a to způsobem, který považuji za opravdu důležitý,“ řekl Zuckerberg zaměstnancům, kteří se sešli v kalifornském sídle společnosti. Jedním z důležitých rozdílů je podle něj přístup k rozšířené realitě Mety a Applu. Ten se podle něj promítá i v cenách produktů.
Zatímco Apple chce za Vision Pro 3 499 dolarů (téměř 79 tisíc korun), chystaná souprava Quest 3 od Mety má být s cenovkou 499 dolarů (zhruba 11 tisíc korun) podstatně levnější, což podle Zuckerberga Metě umožní oslovit širší uživatelskou základnu.