Nestlé vstupuje do krabičkových jídel. Za desítky miliard korun kupuje newyorský startup s obrovským potenciálem

Filip HouskaFilip Houska

freshly-1

Foto: Freshly

Jídlo od Freshly stačí jen ohřát v mikrovlnce nebo troubě

0Zobrazit komentáře

Aktuální celospolečenská situace mění mnohé. Vzhledem k doporučované domácí izolaci roste poptávka po objednávkách zboží z e-shopů (z čehož výrazně benefituje i česká e-commerce), zvyšuje se apetit pro konzumaci televizního obsahu i hraní her a obrovský boom zažívá také komunikace po internetu. Existuje ovšem minimálně ještě jedna oblast, která se vlivem pandemie a karanténních opatření významně více řeší – domácí vaření a příprava jídla.

Někdo to bere jako zpestření pracovních dnů a možnost pilovat své kulinářské schopnosti, jiní naopak nemají čas stát u plotny a raději si jídlo nechávají dovážet. A právě do tohoto rostoucího byznysu nyní vstupuje největší potravinový koncern na světě Nestlé, který koupil newyorský donáškový startup Freshly specializující se na přípravu čerstvých a zdravých „krabičkových“ pokrmů.

„Zákazníci si zvykají na e-commerce a doma jí jako nikdy předtím. Je to evoluce přivedená pandemií, která přetrvá. Freshly je inovativní, rychle rostoucí foodtechový startup a tím, že jej přidáme do našeho portfolia, urychlíme naše snahy k prosazení v nových oblastech na americkém trhu,“ komentuje šéf Nestlé Steve Presley.

nestle-hq-min

Foto: Nestlé

Sídlo Nestlé ve švýcarském Vevey

Celá akvizice se má vyšplhat až na 1,5 miliardy dolarů, což je v přepočtu více než 35 miliard korun. Do pět let starého Freshly ovšem zatím putuje pouze část z této sumy, konkrétně 950 milionů dolarů, přičemž zbylých 550 milionů bude vyplaceno na základě výsledků v budoucnu. Podle aktuálních čísel je ale velmi pravděpodobné, že bude Freshly růst i v následujících letech.

V důsledku koronavirové krize totiž newyorský startup pod vedením spoluzakladatele Michaela Wystracha zaznamenává až jeden milion objednávek krabičkových jídel týdně napříč všemi státy v USA a očekává se, že za letošní rok vygeneruje tržby ve výši 430 milionů dolarů. To samozřejmě vnímá i Nestlé, byť stojí za zmínku, že potenciál ve Freshly viděl švýcarský gigant už v roce 2017, kdy do něj investoval výměnou za 16% podíl ve firmě.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Do sjednání akvizice navíc Freshly na svá předpřipravená jídla, která lze objednávat na týdenní bázi (nikoliv měsíčním předplatném, jak je zvykem u běžných „krabičkových diet“) a doma si poté jen přihřívat v troubě nebo mikrovlnce, dokázalo od investorů získat 107 milionů dolarů. Nyní začíná novou kapitolu pod hlavičkou jedné z nejsilnějších potravinových firem, šéf startupu ovšem připomíná, že zákazníci nepoznají rozdíl a budou dostávat minimálně stejný komfort jako dosud.

CzechCrunch Jobs