Netušili jsme, že to bude tak velké, říká šéfka českého Waterdropu. Chceme, aby lidé pili zdravě

Cílem firmy je motivovat lidi po celém světě k pití čisté vody a dodržování pitného režimu. Slyší na to i investoři.

navratilovaPodcast

Foto: Waterdrop

Kateřina Navrátilová, šéfka Waterdrop CEE

Pít více vody a motivovat k tomu všechny ostatní. S takovou misí se začala před lety v Rakousku nenápadně rodit značka Waterdrop, která dnes patří k nejrychleji rostoucím firmám v Evropě a lví podíl na tom mají i Češi. Když byl totiž projekt, jehož součástí jsou i kapsle ochucující kohoutkovou vodu, v plenkách, rozhodla se ho v rozvoji podpořit brněnská agentura Authentica. Do čela tuzemské pobočky se pak postavila Kateřina Navrátilová a v podcastu popisuje, jak velká jízda to od té doby je.

Poprvé ochutnala kapsle Waterdrop v roce 2017, když s rakouskou firmou navázala spolupráci zmíněná Authentica. V ní Kateřina Navrátilová působila jako key account manažer a společně se šéfem Miroslavem Hanákem se jim myšlenka zalíbila natolik, že se do toho opřeli ve velkém. Založili dceřinou pobočku, která dnes obhospodařuje celý region střední a východní Evropy a letos míří v tržbách přes sto milionů korun. Zdá se, že je přitom Waterdrop pořád na začátku.

„Tehdy jsme vůbec neměli páru, jaké velké to nakonec bude. Věřili jsme, že Waterdrop má velký potenciál, ale to, že bychom mohli dosahovat takových obratů a mít takovou návratnost, s tím jsme nepočítali,“ popisuje v CzechCrunch Premium Podcastu Kateřina Navrátilová. První investované miliony do rozjezdu firmy se totiž vrátily během pár měsíců a od té doby už funguje soběstačně. Společně s rakouskými kolegy navíc pracují i na dalších projektech, které mají mířit k ultimátnímu cíli – aby lidé po celém světě pili více vody.

V novém díle CzechCrunch Premium Podcastu se s Kateřinou Navrátilovou bavíme také o tom, jak unikátní tuzemská struktura Waterdropu vznikala, proč pro ni ekologie není jen prázdným buzzwordem a proč jsou vlastně kapsle, které ochucují vodu, tak zajímavé. Pustit si ho můžete v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích, včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:

O čem dalším byla v podcastu s Kateřinou Navrátilovou řeč?

***

Rozpustné kapsle od Waterdropu pro ochucení vody mají podporovat pravidelný pitný režim a také zbavovat svět plastových lahví. Před několika týdny získala rakouská firma od investorů 60 milionů eur, tedy zhruba 1,5 miliardy eur, díky kterým chce ještě zrychlit svůj růst a také posílit ekologické iniciativy. „Ročně se vyprodukuje více než 500 miliard plastových lahví, to není udržitelné. Každá naše kapsle ušetří 98 procent nejen plastu, ale také oxidu uhličitého, protože nepřevážíme vodu, ale jen kapsle,“ říká Navrátilová.

Zatímco regionální pobočka, kterou řídí, letos míří na obrat ve výši 4,5 milionu eur (110 milionů korun), mateřský Waterdrop má v plánu pokořit 130 milionů eur (3,2 miliardy korun). Britský deník The Financial Times ho ostatně tento týden zařadil mezi nejrychleji rostoucí firmy v Evropě. Podle Navrátilové je přitom mikrodrink, jak rozpustné kapsle nazývají, teprve začátek. Waterdrop chce nabízet i filtrační řešení a další produkty, které mají lidem zlepšovat život a zajišťovat zdravou vodu. Ne každý si ji totiž může napustit doma z kohoutku.

waterdrop

Foto: Waterdrop

Waterdrop vyrábí rozpustné kapsle pro ochucení vody

„V 1,5 litru ochucené citronové vody může být až patnáct kostek cukru. Kapsle slouží jako přechod mezi slazenými nápoji a čistou vodou, která má být cílem. Ne každému ale automaticky chutná,“ popisuje Kateřina Navrátilová, která původně studovala zahradní architekturu. Ve Waterdropu se dnes s kolegy snaží zákazníky motivovat k tomu, aby dodržovali pitný režim, který je pro fungování těla důležitý, ale zdaleka ne každý ho plní.

„Zákazníci nám často říkají, že si neuvědomili, že nepijí často, dokud si to nezačali hlídat nebo měřit. Obecné pravidlo je, že na každých patnáct kilogramů váhy přichází půl litru tekutiny za den,“ zmiňuje Navrátilová. Dehydratace totiž neovlivňuje jen činnost orgánů, ale třeba i fungování mozku a tím pádem i naši kreativitu či schopnost soustředit se. A pokud se jde člověk napít, až když má pocit žízně, už se prý měl správně napít alespoň deset minut předtím.

Co dalšího ve Waterdropu chystají? Jak chtějí dál zlepšovat životy svých zákazníků a jak jsou na tom velké společnosti s eliminováním plastů? O tom všem se s Kateřinou Navrátilovou bavíme v novém díle CzechCrunch Premium Podcastu, který můžete poslouchat na Spotify, Apple Podcastech a Google Podcastech i ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

Partnerem článku je společnost Waterdrop. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Ondřej Holzman

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.