I přesto, že se NHL hraje na americkém kontinentu, občas se dostane i mimo Spojené státy a Kanadu. Zpravidla to bývá na úvod nové sezóny, kterou odstartuje v evropských městech. Jinak tomu nebude ani letos. A obzvlášť velkou radost budou mít fanoušci z Česka. Buly nadcházející sezóny se totiž uskuteční v Praze, kde se již několik zápasů NHL odehrálo.
Začátkem října do hlavního města zavítají týmy Buffalo Sabres a New Jersey Devils, které v O2 areně svedou dva vzájemné zápasy základní části sezóny 2024/2025. První proběhne v pátek 4. října ve 20:00, odveta je naplánovaná hned na sobotu 5. října na 16:00. Domácímu publiku se představí i čeští hráči – za Sabers Lukáš Rousek, za Devils Ondřej Palát a Tomáš Nosek.
„NHL Global Series 2024 presented by Fastenal bude jedenáctou sezónou, kdy NHL cestuje do Evropy, aby zde odehrála zápasy základní části. Tyto zápasy jsou odměnou pro zástupy věrných a vášnivých fanoušků v Evropě,“ uvádí pořadatelská firma Live Nation, která spolu s NHL a hráčskou asociací NHLPA utkání na starý kontinent přináší. A kromě Prahy zamíří i do Skandinávie.
Evropskému publiku se ale nepředstaví jen Sabers a Devils, ale také Dallas Stars a čím dál populárnější Florida Panthers, kteří se 1. a 2. listopadu utkají ve finském Tampere. Právě Finsko je pro zahraniční zápasy NHL velmi oblíbené, zejména proto, že je rodištěm jedněch z nejlepších hokejistů. Ani Česko ale nezůstává pozadu, NHL už v Praze uskutečnilo sedm zápasů z celkových dvaačtyřiceti, které se konaly mimo Severní Ameriku.
Lístky na pražská utkání startují na ceně 1 990 korun a do prodeje v sítích Ticketmaster a Ticketportal se dostanou ve čtvrtek 21. března v 10:00. Na serveru iSport.cz začíná předprodej v pondělí 18. března (10:00), pro členy klubu Live Nation se vstupenky otevřou 19. března (10:00) a skrze web NHL a O2 bude možné lístky objednávat od 20. března (8:00).
Komentář Ondřeje Holzmana. Kupovat vstupenky na fotbalový zápas může být někdy pořádný adrenalin. Obzvlášť když fandíte Spartě nebo Slavii, o které je v poslední době enormní zájem. Oba největší české kluby navíc teď v evropských pohárech čekají slavní soupeři z Itálie a Anglie. Zatímco Sparta dva tisíce vstupenek na venkovní zápas v Liverpoolu vyprodala relativně bez problémů doslova za pár desítek vteřin, fanoušci Slavie při nákupu lístků na domácí zápas s AC Milán zuřili…
Znovu totiž selhal Ticketportal, jako už mnohokrát v minulosti. A tak nastala výjimečná situace, kdy slávisté něco závidí sparťanům – konkurenční prodejní systém. To je tvrzení, které bych si jako fanoušek Sparty nedovolil říkat já sám, ale stačí se podívat na sociální sítě, kde to již poněkolikáté zmiňují sami příznivci Slavie. Ti si chtěli v úterý pořídit vstupenky na výjimečný odvetný zápas s AC Milán, ale i když byli třeba držiteli permanentek, kvůli nefunkčním systémům nakonec často odešli s prázdnou.
„Jménem Ticketportalu se omlouváme permanentkářům, kteří si dnes ve 14 hodin chtěli zakoupit vstupenky skrze mobilní aplikaci. Zájem o vstupenky byl natolik enormní, že některým uživatelům nešel nákup uskutečnit nebo se během něj vyskytly chyby. Ticketportal učiní kroky a opatření, aby se tato situace již v budoucnu neopakovala,“vzkazovala v úterý večer Slavia svým rozhněvaným fanouškům.
Ti se však tomuto sdělení přinejlepším vysmáli, protože problémy Ticketportalu, byť patří mezi největší hráče u nás, se při podobně exponovaných zápasech opakují takřka s železnou pravidelností. Slávisté mohou vzpomenout třeba na utkání s Legií Varšava. A vždy přijde podobný příslib, že se věc bude řešit. Sami to moc dobře známe z dřívějška i na Spartě. Teď už se ale naštěstí můžeme nad podobnými trabli jinde jen pousmát – a pro jistotu to klepu na dřevo.
Sparta totiž před lety Ticketportal po podobných problémech konečně opustila a vsadila na konkurenční, mnohem méně známý systém Enigoo. Troufnu si tvrdit, že to byl jeden z nejlepších profanouškovských kroků Sparty za dlouhé roky. Může to sice znít jako relativní maličkost – a třeba při návštěvě stadionu na Letné vás napadne řada dalších věcí, co by šla zlepšit –, ale není nic horšího, než když si nemůžete pořídit svou vysněnou vstupenku kvůli tomu, že vám to systém, který je na to stavěný a má být připravený, nechce dovolit.
Obzvlášť v případě, kdy si jeho provozovatel dokáže velmi dobře spočítat, co ho může při startu prodeje čekat. Jestli Slavia chtěla nabídnout možnost nákupu další vstupenky držitelům permanentek, jichž má jedenáct tisíc, tak bylo jasné, na co by měly být servery Ticketportalu připravené. Jiná věc je ta, že k dispozici bylo samozřejmě tak či tak mnohem méně vstupenek, než jaká byla poptávka, protože stadiony Slavie ani Sparty nejsou nafukovací.
Už teď je na nich prakticky neustále vyprodáno, a když přijedou nejslavnější kluby z Evropy, poptávka převyšuje nabídku několikanásobně. Nad výdělkem tak zplakalo ve středu dopoledne rovněž mnoho fanoušků Sparty, kteří si chtěli koupit lístek na odvetný zápas s Liverpoolem, který se hraje příští týden v Anglii. Kolem dvou tisíc lístků se do jejich sektoru vyprodalo neuvěřitelnou rychlostí zhruba za minutu a půl.
Foto: AC Sparta Praha
Momentka ze zápasu Slavie se Spartou
Pár minut po startu prodeje tak desítky fanoušků, kteří už měli koupené letenky na britské ostrovy, věděly, že se na slavný stadion Anfield Road zřejmě nedostanou. Na rozdíl od těch slávistických to ale byla v drtivé většině případů fér hra – systém totiž velký nápor zvládl a bylo to čistě o tom, kdo dřív přijde a rychle zaklikne jedno z dostupných míst.
Byť mohou lidé protestovat sebevíc, je to zkrátka loterie, která k tak očekávaným událostem patří. Nikdy se nemůže dostat na každého. Tedy minimálně ne v současném nastavení Sparty a Slavie. Zeptejte se třeba těch, kteří už roky chtějí vyrazit někam na Taylor Swift. Nebo na Adele, která vyprodala deset koncertů v Mnichově dohromady pro 800 tisíc lidí. Mnohonásobně víc zájemců čekalo několik hodin ve virtuálních frontách a na řadu z nich se také nedostalo.
To, co bylo v českém fotbale ještě nedávno naprosto nepředstavitelné, je dnes realita. Z návštěvy zápasů Sparty i Slavie se stává v mnoha případech exkluzivní záležitost, která prostě není pro všechny. A to vůbec nejde o peníze. Ale prostě o to, že zájem je obrovský a ti, co se chtěli jednou za čas přijít podívat na slavného soupeře, mají smůlu. Přednost dostávají ti nejvěrnější fanoušci, jako tomu je v prestižních západoevropských soutěžích.
Oba pražské velkokluby se na takový status neskutečně nadřely, utratily za to stovky milionů a byla by nesmírná škoda, kdyby měl fanoušky o nezapomenutelné zážitky připravovat technický šotek, kterému – jak vidíme jinde – lze kvalitní přípravou a plánováním předcházet.
Už teď je jasné, že Slavii bude do konce sezony čekat ještě řada utkání, po kterých bude mnohonásobně větší poptávka, než jaká bude nabídka. Nelze očekávat, že Slavia fanoušky nenáviděný Ticketportal vymění v probíhající sezoně, ale prý už teď opravdu zvažuje, jestli to dříve, či později neudělá. Fanoušci se sice zdráhají uvěřit, že by ke změně skutečně došlo, ale na Spartě jsme tomu kdysi taky nevěřili…
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.