Nike míří do esportu. Čínské profesionální hráče League of Legends oblékne do dresů jako fotbalisty
Kdybyste před 10 lety řekli, že si budete vydělávat na živobytí hraním videoher, během kterého by vás sledovaly miliony diváků po celém světě, pravděpodobně byste patřili mezi podivíny. Byť už tehdy existovaly náznaky, že by mohlo jít o způsob velice solidní obživy, rozhodně to nešlo brát příliš seriózně. Teď je však rok 2019 a situace je diametrálně jiná.
Hráči, pro které gaming znamenal spíše zábavu a formu relaxace, nyní do segmentu esportů vstupují s vizí, že finančně zajistí sebe a dost možná i nadcházející generaci. Profesionální gaming díky obrovským turnajům, lukrativním hráčským smlouvám a násobně lepšímu zázemí pro sledování prosakuje i do běžného světa a začínají na to reagovat i velké firmy.
Opomeneme-li ryze herní společnosti, které esporty podporují po stránce hardwaru a propagace takřka od začátku, začínají si tohoto rychle rostoucího fenoménu všímat i výrobci sportovního vybavení. Důvod je zřejmý: hraní her je další odvětví sportu, a proto by se k němu mělo takto přistupovat. Nově se do toho důrazně obouvá Nike, který bude počítačové hráče zásobovat vlastními dresy.
Čína a League of Legends aneb sázka na jistotu
Už během února letošního roku Nike oznámil, že bude sponzorovat profesionální čínskou ligu v League of Legends, jedné z nejpopulárnějších kompetitivních her.
Vše potřebné sjednal s takzvanou League of Legends Pro League (LPL), kde se soustředí ti nejlepší asijští hráči, přičemž jádrem tohoto sponzorství se měly stát dresy a tenisky. Takové, které by reflektovaly hráčské nároky a vyjadřovaly barvy týmů, které se této prestižní soutěže účastní. Součástí by bylo i každodenní oblečení.
Nike tak k celé věci již zpočátku přistupoval jako k tradičním sportům. Pokud si představíte fotbal, také vidíte vedle herních stejnokrojů i doplňkové oblečení a boty, které mohou sportovci nosit na denní bázi. Dosud se však nevědělo, s čím přesně firma z amerického Beavertonu vyrukuje. A nyní vstup do esportového rybníčku naplno odhaluje.
Dresy inspirované pohybem a týmovou prací
Šestnáct týmů, šestnáct unikátních dresů a doplňků. Nike se rozhodl sponzorovat všechny celky, které se čínské LPL účastní.
Jmenovitě jde o Bilibili Gaming, Dominus Esports, Edward Gaming, Invictus Gaming, JD Gaming, LGD Gaming, LNG Gaming, Oh My God, Rogue Warriors, Royal Never Give Up, Suning, Team WE, Top Esports, Vici Gaming a letošní jarní mistry Fun Plus Phoenix.
Všichni hráči pak budou během jednotlivých klání na svém těle hrdět nosit své týmové logo, ikonickou fajfku, ligovou nášivku a motiv, který je nejlépe charakterizuje. Nike se během návrhů soustředil i na Summoner’s Rift, jedno z nejznámějších bojových polí v League of Legends. Obecně jde ale o známou strukturu vycházející například z tradičních fotbalových úborů.
Co se týče dostupnosti, Nike plánuje zásobovat zmíněné kádry primárně až na příští sezónu (2020 Season World Championship). Výjimkou jsou týmy Fun Plus Phoenix, IG a Royal Never Give Up – jejich hráči se za počítači ve svých nových dresech objeví ještě letos. Debut jako takový je naplánován na 1. října.
Nike to vzal útokem, ale první není
Sponzorovat celou esportovou ligu (navíc tak velkých rozměrů) je nepochybně zajímavý krok z pohledu budoucího vývoje a postavení, ale nutno poznamenat, že Nike není první. Už nějakou dobu je třeba Team Vitality, jeden z nejsilnějších evropských týmů v Counter-Strike: Global Offensive, oblečen do Adidasu, přičemž třeba parta z Cloud 9 obléká dresy od Pumy.
S tím se pojí i nedávná spolupráce Adidasu s Ninjou. S nejznámějším hráčem Fortnite, který si v této animované arénové střílečce vydělává miliony dolarů a je podporován i Red Bullem, uzavřel spolupráci, jež se pravděpodobně týká vlastní kolekce mikin a tenisek. Je tedy zřejmé, že do sféry esportů začíná prostupovat i móda, což je velká věc.
Jen si vzpomeňte, jaký boom udělalo originální oblečení podle interpretů v hudebním průmyslu.