Noční můra se odkládá. Happy Game, která není vůbec happy, od českého studia Amanita Design vyjde na podzim

happy-game-amanita2

Foto: Amanita Design

Tihle králíci z Happy Game jsou sice růžoví, tím ale veškerá roztomilost končí

0Zobrazit komentáře

Mít v počítači nainstalovanou hru od českého herního studia Amanita Design vždy znamenalo mít k dispozici malý svět plný radosti a oddechu. To se však s novinkou Happy Game mění. Hra, která není happy ani trochu, měla vyjít již letos na jaře, hororový zážitek byl ovšem odložen a klíč k zaručené depce bude k mání až na podzim. Některým ale vývojáři rovnou doporučují, aby se hře vyhnuli.

Kde jen je roztomilý Samorost a ještě roztomilejší Chuchel? Přesně takové myšlenky se budou honit hlavou hráčům v momentě, kdy s malým chlapcem upadnou do děsivé noční můry. Volání po hrdinech starších titulů je ovšem zbytečné. Amanita nenechá hráče ve svém novém titulu Happy Game procitnout, dokud neseberou veškerou odvahu a nepřekonají veškeré logické puzzly, kterým budou vystaveni.

Happy Game se vydává zcela jiným směrem, než na jaký jsme byli doposud od Amanity zvyklí. Nápadité vizuální zpracování a skvělý zvukový podkres zůstávají, téma se ale poněkud pokroutilo. Jak moc, napovídá Amanita Design na platformě Steam, kde ke hře připojila toto varování:

„Dělá-li se vám špatně z krve a násilí, hře se raději vyhněte. V Happy Game na vás nic jiného nečeká. Happy Game také vyobrazuje různé smyšlené postavičky v komicky absurdních, ostře násilných situacích. Krev tak uvidíte téměř všude a mimo jiné budete svědky dekapitace roztomilých králíčků.“

happy-game-amanita5

Foto: Amanita Design

V Happy Game bude mít hráč za úkol protáhnout malého chlapce veškerým nebezpečím

Proto jsme měli při hraní dema neustále potřebu sami sebe se ptát, kde se stala chyba a proč máme něco takového vůbec v počítači. Jenže soucit s malým chlapcem uvězněným ve světě plném hnijící roztomilosti a krvavého plyše je tak velký, že jej zkrátka nelze v jeho noční můře ponechat v osamění.

Jenže to je problém. Demo totiž končí v tom nejlepším a chlapec tak musí mezi divnotvory bez očí trčet do doby, než studio vydá plnou verzi hry. Původně se tak mělo stát již na jaře, jenže vše se odložilo až na prozatím blíže nespecifikované podzimní datum.

„Hra jednoduše nebyla připravena k současnému vydání na PC a Nintendo Switch. Momentálně se pracuje primárně na vyladění verze pro Switch a úpravách ovládání, aby se pohodlně hrála nejen na myši, ale také na ovladačích a dotykové obrazovce,“ vysvětluje Lukáš Kunce z Amanity.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Kdy přesně se hry dočkáme, Amanita Design zatím nechce říci, protože datum dost možná netuší ani sami tvůrci hry. Lukáš Kunce však slíbil, že o datu vydání budou fanoušci informováni hned, jak to půjde. Prozatím nám tak musí stačit nový trailer, který opět potvrzuje, jak moc zvrhlá tahle hra je.

Mimo Happy Game se v Amanitě nyní vaří ještě další novinky. Konkrétně by se mělo jednat hned o dva nové tituly, o kterých zatím v Amanitě nechtějí moc mluvit. Jedním z nich by ovšem měla být hra s názvem Phonopolis, který by měla pracovat s animovanými papírovými modely transformovanými do 3D prostředí, což naznačuje, že se můžeme těšit na neotřelý vizuální zážitek. Nejdřív se však musíme dočkat – a hlavně přečkat – noční můry Happy Game.

Pandemický rok přál videohrám. Obchod Xzone.cz hlásí rekordní výsledky, vyrostl o třetinu na 112 milionů

Michal MančařMichal Mančař

martin-schovanec-xzone

Foto: Archiv MS

Zakladatel a spolumajitel herního obchodu Xzone Martin Schovanec

0Zobrazit komentáře

Jak a kde jste trávili čas, když se loni s jistou mírou nadsázky zavíral celý svět? Pro nemalé procento lidí je odpověď na tuto otázku poměrně jasná, jak dokazují výsledky českého herního obchodu Xzone. Lidé se totiž při nemožnosti využít venkovní zábavu rádi usadili doma k počítači nebo herní konzoli a dlouhé chvíle zahnali s nově pořízenou videohrou.

Když v dubnu Xzone ohlašovalo předběžné výsledky, počítalo s tržbami ve výši 111 milionů korun, finální verdikt je ještě o jeden milion lepší. Obrat přesahující 112 milionů korun bez DPH za fiskální rok 2020/21 ukončený k poslednímu březnu znamená třicetiprocentní meziroční nárůst, videoherní prodejce navíc vykázal zisk 554 tisíc korun před zdaněním.

Podle vyjádření firmy jsou loňské tržby novým rekordem. Předloni sice společnost provozující obchody Xzone.cz a GameExpres.sk tuto metu překonala s obratem 113,9 milionu korun, avšak nově počítá byznys v Česku a na Slovensku zvlášť. Hlavní důvod úspěšného uplynulého období je pak nasnadě, omezení způsobená pandemickou situací nahrávala domácí zábavě. Pomohlo však i vydání významných titulů, jako je druhý díl The Last of Us nebo sci-fi akce Cyberpunk 2077.

„Do hospodářských čísel se kompletně zapsal covid se všemi efekty, které na fungování firmy měl. Očekávaně se zvedl zájem o online obchod a na druhé straně přiškrtil naše prodejny,“ komentuje výsledky Martin Schovanec, zakladatel a spolumajitel Xzone. Už dříve přitom zmínil, že nejsilnějším segmentem byly za loňský rok hry pro konzoli PlayStation 4 následované tituly na PC.

prodejna-xzone-brno-interier

Foto: Xzone.cz

Merch k počítačovým hrám prostě patří. A pro Xzone tvoří výraznou část portfolia

„Za to, že jsme toto turbulentní období nejen přečkali, ale dokonce dosáhli rekordních čísel za 20 let fungování, vděčíme hlavně loajálním zákazníkům, kteří rychle změnili způsob nakupování a našim kolegům, protože dokázali vše ustát a přizpůsobit se nové situaci,“ dodává Schovanec, jenž stojí v čele Xzone už dvacet let.

Kromě videoher pro PC, PlayStation, Xbox i Switch nabízí tradiční prodejce i samotné konzole nebo hardwarové doplňky pro počítače, stolní hry, sběratelské předměty a rozmanitý merchandising včetně oblečení. Dle očekávání tvoří hlavní objem prodejů herní tituly, nicméně tato situace se možná už brzy změní.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„V tržbách hry stále dominují vůči ostatním segmentům jako merchandise nebo příslušenství a konzole, ale v provozní ziskovosti už merch hrám výrazně konkuruje a počítáme, že tento rok už nám bude generovat více než hry,“ řekl Schovanec v nedávném rozhovoru pro CzechCrunch.

superman-james-gunn-01

Přečtěte si takéNový Superman funguje. Jak dokázal, že superhdinové pořád baví?Nový Superman funguje a lidé se na něj hrnou. Jak dokázal, že únava ze superhrdiny není skutečná?

Xzone kromě v posledních měsících vytíženějšího e-shopu provozuje také kamenné prodejny v Praze, Brně i Ostravě a už delší dobu je dvojkou na českém trhu za řetězcem JRC. Ten v současnosti mění majitele, od Michala Šnobra síť více než třiceti obchodů kupuje skupina Smarty Petra Syrůčka v rámci své strategie zaměřené na retail.

O tom, že složitá situace uplynulých měsíců nahrávala videohernímu byznysu, svědčí kromě prodejců také výsledky samotných vývojářských studií. Herní tvůrci také zažili rekordní rok a dosáhli na tržby 5,32 miliardy korun. Více než miliardou se na impozantní částce podílelo největší české studio Bohemia Interactive, tvůrci populární vojenské simulace Arma.