Noční můra se odkládá. Happy Game, která není vůbec happy, od českého studia Amanita Design vyjde na podzim
Mít v počítači nainstalovanou hru od českého herního studia Amanita Design vždy znamenalo mít k dispozici malý svět plný radosti a oddechu. To se však s novinkou Happy Game mění. Hra, která není happy ani trochu, měla vyjít již letos na jaře, hororový zážitek byl ovšem odložen a klíč k zaručené depce bude k mání až na podzim. Některým ale vývojáři rovnou doporučují, aby se hře vyhnuli.
Kde jen je roztomilý Samorost a ještě roztomilejší Chuchel? Přesně takové myšlenky se budou honit hlavou hráčům v momentě, kdy s malým chlapcem upadnou do děsivé noční můry. Volání po hrdinech starších titulů je ovšem zbytečné. Amanita nenechá hráče ve svém novém titulu Happy Game procitnout, dokud neseberou veškerou odvahu a nepřekonají veškeré logické puzzly, kterým budou vystaveni.
Happy Game se vydává zcela jiným směrem, než na jaký jsme byli doposud od Amanity zvyklí. Nápadité vizuální zpracování a skvělý zvukový podkres zůstávají, téma se ale poněkud pokroutilo. Jak moc, napovídá Amanita Design na platformě Steam, kde ke hře připojila toto varování:
„Dělá-li se vám špatně z krve a násilí, hře se raději vyhněte. V Happy Game na vás nic jiného nečeká. Happy Game také vyobrazuje různé smyšlené postavičky v komicky absurdních, ostře násilných situacích. Krev tak uvidíte téměř všude a mimo jiné budete svědky dekapitace roztomilých králíčků.“
Proto jsme měli při hraní dema neustále potřebu sami sebe se ptát, kde se stala chyba a proč máme něco takového vůbec v počítači. Jenže soucit s malým chlapcem uvězněným ve světě plném hnijící roztomilosti a krvavého plyše je tak velký, že jej zkrátka nelze v jeho noční můře ponechat v osamění.
Jenže to je problém. Demo totiž končí v tom nejlepším a chlapec tak musí mezi divnotvory bez očí trčet do doby, než studio vydá plnou verzi hry. Původně se tak mělo stát již na jaře, jenže vše se odložilo až na prozatím blíže nespecifikované podzimní datum.
„Hra jednoduše nebyla připravena k současnému vydání na PC a Nintendo Switch. Momentálně se pracuje primárně na vyladění verze pro Switch a úpravách ovládání, aby se pohodlně hrála nejen na myši, ale také na ovladačích a dotykové obrazovce,“ vysvětluje Lukáš Kunce z Amanity.