Notino otvírá nový segment, parfémy a kosmetiku rozšiřuje o zdraví i výživu. Jde o náš nový stavební kámen, říká jeho šéf
Cesta tuzemského e-shopu Notino začala už v roce 2004, v mezičase se vypracoval do pozice největšího internetového obchodu s parfémy a kosmetikou v Evropě se 16 miliony zákazníky. Nyní přichází s velkou novinkou, kdy svoji nabídku rozšiřuje o čtyři nové kategorie zboží v rámci segmentu zdraví. Zákazníci tak mají na výběr tisíce nových produktů a další budou následovat.
Notino si svoji tržní pozici vybudovalo v segmentu parfémů, které doteď tvoří asi polovinu výkonu celé firmy, jenž v roce 2020 dosáhl 14,5 miliardy korun (výsledky za rok 2021 zatím e-shop nekomunikuje). Druhým výrazným a rychle rostoucím segmentem v nabídce e-shopu je pak kosmetika a nyní se přidává další.
Nová sekce zdraví je rozdělena do čtyř kategorií – lékárna, sportovní výživa, zdravá výživa a matka a dítě. Zákazníci z České republiky a ze Slovenska díky tomu již nyní mohou nakupovat šest tisíc nových produktů včetně volně prodejných léků, doplňků stravy, jako je kolagen, vitamínů nebo probiotik.
Kategorie sportovní a zdravé výživy pak nabízí proteinové tyčinky, aminokyseliny, ořechy, sušené ovoce, spalovače tuků či zdravé pochoutky. V rámci produktů pro maminky a děti Notino nově do portfolia zařadilo vše od těhotenských produktů, dětské výživy a kosmetiky až po stylové dudlíky a chůvičky.
„Notino se vždy maximálně soustředilo na oblast krásy, kterou jsme nechtěli ničím tříštit. Postupně jsme ale dospěli k tomu, že již nelze přehlížet západní trendy směřující k tomu, že zákazník se může cítit skutečně skvěle pouze skrze kombinaci produktů pro krásu a právě zdraví. Nepůjde tedy o okrajový segment, ale nový stavební kámen Notina a jeho budoucnost,“ komentuje Zbyněk Kocián, generální ředitel firmy.
„Být expertem na produkty zaměřené na zdraví s sebou přináší řadu velice složitých legislativních kroků, které jsme buď již naplnili, anebo se je chystáme v nejbližší době překonat tak, abychom mohli v konečné fázi zákazníkům nabídnout třeba i léky na předpis,“ doplňuje Kocián.