Notino vydělalo přes půl miliardy. Český e-shop s kosmetikou je mezi největšími prodejci napříč Evropou
Michal Zámec dokázal vybudovat e-shop, který z Brna konkuruje největším evropským hráčům. Předloni prodal zboží za 18 miliard.
Největší obchodníky, kteří své zboží prodávají významně také přes hranice, tradičně najdeme v západní Evropě. Na prvním místě je podle nejnovějších dat Ikea následovaná Lidlem a Zalandem. Mezi desítku největších evropských online hráčů se nyní vůbec poprvé vměstnala firma ze střední či východní Evropy. Jde o brněnské Notino, které založil Michal Zámece a které tím potvrzuje svůj silný růst z posledních let, kdy se z něj stal největší online prodejce parfémů a kosmetiky v Evropě. Zároveň celý byznys dobře vynáší, jak ukazuje číslo v kolonce čistého zisku za předchozí roky.
Výsledky za rok 2021 komunikovalo Notino už před rokem, kdy uvedlo, že prodalo zboží za 18 miliard korun. Díky nedávno zveřejněné účetní závěrce nyní můžeme přidat také zisk, který za období od května 2021 do dubna 2022 činil po zdanění 519 milionů korun. Rok předtím to bylo 500 milionů. Výsledky za svůj právě končící fiskální rok, v němž opět očekává poměrně výrazný růst, bude Notino teprve komunikovat. Už teď mu ale jeho výsledky vynesly deváté místo mezi největšími evropskými online obchody, které ve velkém prodávají ze zemí svého původu také do zahraničí.
Výroční žebříček TOP 500 evropských přeshraničních obchodů popáté sestavila belgická platforma Cross-Border Commerce Europe. Podle ní v Evropě vzrostl obrat z online B2C prodeje zboží v roce 2022 o 2,8 procenta na 657 miliard eur (15,4 bilionu korun), přičemž 179,4 miliardy eur (4,2 bilionu korun) z toho tvoří přeshraniční prodeje. To představuje meziroční růst o 4,8 procenta. „Hlavní příčinou, proč přeshraniční online prodej překonal v procentech růstu celkový online prodej, je pandemie koronaviru, která zvýšila důvěru spotřebitelů v online nákupy,“ uvádí analýza.