Nová akční hra Call of Duty: Black Ops 4 za pouhé tři dny vydělala přes půl miliardy dolarů
Hry již dávno nejsou doménou pouze úzké skupiny nadšenců. Díky zvyšování počtu aktivních hráčů, stejně jako rozpočtů, se mnoho z nich vyrovnává filmové produkci a jejich kvalita neustále roste. To dokazují i prodejní čísla, podle kterých největší herní tituly hravě přeskočí i nejnákladnější filmové blockbustery. Jednou z takových her je mimo jiné i série Call of Duty a její v pořadí již patnácté pokračování s podtitulem Black Ops 4, které vyšlo teprve před týdnem.
Black Ops 4 navíc potvrdilo veškerá očekávání, jelikož znovu trhá prodejní rekordy. Jen během prvních tří dnů prodeje po celém světě titul vygeneroval příjmy přesahující 500 milionů dolarů, tedy bezmála 11,2 miliardy korun, a nevypadá to, že by měl tento trend nějak zpomalovat. Ostatně předchozí díl Black Ops 3 za prvních pět dnů překročil až 650 milionů dolarů.
Stejných čísel jako Black Ops 4 dosáhl i loňský titul Call of Duty: WW2, což je stále bezmála dvakrát více než Call of Duty: Modern Warfare z roku 2016. Nejde ovšem pouze o prodejní čísla, ale také o počet aktivních hráčů – právě ten překonal historické maximum, a to jak v jejich celkovém počtu, tak v počtu průměrně odehraných hodin na jednoho hráče i odehraných hodin všech hráčů dohromady.
A aby toho nebylo málo, na konzoli PlayStation 4 zasadilo Black Ops 4 další rekord, konkrétně za vůbec nejsilnější prodej digitální kopie hry během jediného dne. Ani tyto všechny superlativy však stále nestačí samotným investorům tvůrce hry, kalifornskému Activision Blizzard. Série totiž na první pohled pro investory nepřekonala zásadním způsobem svůj předchozí díl z loňského roku a zdá se, že se jednoduše na burzovním trhu očekávalo, že půjde o masivnější úspěch.
Dáno je to především menší změnou zaměření Call of Duty, které mimo akční střílečky z pohledu první osoby přivedlo mezi prvky hry také battle royale, tedy styl hraní, kterým aktuálně válcují herní trh zejména tituly Fortnite a PUBG. I když se počet hráčů po představení Black Ops 4 razantně navýšil, stejně jako se navýšil počet aktivních streamů na serveru Twitch či YouTube, nepomohlo to.
Akcie Activision Blizzard letí dolů. Za posledních pět dní spadla jejich hodnota o téměř deset procent na necelých 70 dolarů za akcii. Jen samotné oznámení výsledků za první tři dny prodeje posunulo akcie dolů o 6,8 procenta. Zdá se tak, že investoři jednoduše očekávali růst v dalších desítkách procent oproti předchozímu titulu, ale přitom dle finančních čísel vidí stagnaci. Pro samotnou sérii jde ovšem o zásadní úspěch, vezmeme-li v úvahu, že Call of Duty je na trhu přes 15 let.
Foto: Activision Blizzard