Nová pražská lanovka bude mít své architekty ještě letos. Soutěž zastřeší studio, které pracuje i na Pražské tržnici
Lidé si během té cesty mohou připadat jako v písničce od Jarka Nohavici, ve které se lachtani rozhodli vydat do kina: „Jeli vlakem, metrem, lodí a pak tramvají a teď u kina Vesmír lachtají.“ Mezi bohnickým sídlištěm a Vítězným náměstím v Praze ale taková švanda není. Především proto, že když se chtějí lidé vydat z jednoho místa na druhé, musí využít skoro všechny vyjmenované dopravní prostředky. Změnit to má lanovka mezi Bohnicemi a Podbabou. Dopravní podnik v lednu vybral organizátora architektonické soutěže, která určí její podobu.
„V druhé polovině ledna byla zahájena příprava samotné architektonické soutěže, která by měla proběhnout ještě v letošním roce,“ uvedla pro CzechCrunch mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková. Soutěž pro město zorganizuje architektonické studio MOBA. To má na starosti například i soutěž na veřejné prostory Pražské tržnice. Ještě v průběhu února chce dopravní podnik vybrat také projektanta. Nyní probíhá hodnocení nabídek v rámci veřejné zakázky.
„Lanovka z Podbaby do Bohnic je efektivní spojení dvou částí Prahy oddělených Vltavou a příkrým svahem Trojské kotliny,“ uvedl před nedávnem radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) s tím, že lidé z šesté a osmé městské části na kvalitní spojení čekají už dost dlouho.
„Když se dnes potřebujete dostat ze zastávky Krakov na sídlišti Bohnice na Vítězné náměstí, musíte autobusem do Kobylis, odtud metrem na Vltavskou a pak tramvají. Nebo z Kobylis metrem do centra s přestupem na Muzeu a pak zase nahoru áčkem na Dejvickou. Obě varianty zaberou čtyřicet minut,“ přiblížil radní vskutku lachtaní cestu. Lanovkou by to přitom mělo trvat pouhou čtvrthodinku.