Nové chytré oblečení Tommy Hilfiger vás sleduje a odměňuje podle toho, jak často ho nosíte
Americká módní značka Tommy Hilfiger představila novou řadu chytrého oblečení. Čipy uvnitř trik, kalhot nebo čepic ovšem neslouží k žádnému ovládání telefonu nebo čemukoliv jinému, co dnes považujeme za chytré. Tommy Hilfiger jen chce sledovat, jak často jeho značkové oblečení zákazníci nosí, a podle toho je bude odměňovat. Čím častěji jeho triko obléknete, tím lépe.
Nová řada oblečení Tommy Jeans Xplore má v sobě zabudovanou miniaturní chytrou visačku, díky níž může populární oděvní značka sledovat, jak často její oblečení zákazníci ve skutečnosti nosí. Technologie pochází od firmy Awear Solutions a přes Bluetooth komunikuje s mobilní aplikací. Jakmile si zákazník nově zakoupené triko, mikinu nebo cokoliv dalšího s chytrým štítkem spáruje, aplikace pak automaticky zaznamená, kdy je oděn do oblečení Tommy Hilfiger.
Americká módní firma chce díky tomu vytvořit mikrokomunitu brand ambassadorů, s nimiž pak bude intenzivně pracovat. Uživatel totiž získá za každé nošení vybraného oblečení body, které pak bude moci směňovat za různé odměny. Tommy Hilfiger naopak získá cenná data ohledně nošení jeho oblečení, která pak může využít například při navrhování nových kolekcí.
„Chytrá visačka Awear umožní v reálném čase aktivní a personalizovaný engagement, který zákazníka odmění na základě užívání produktu. Značky dosud nikdy nemohly zjistit, jak zákazník produkt skutečně využívá poté, co opustil obchod,“ cituje magazín WWD Lirona Slonimského, CEO a zakladatele Awear Solutions.
Díky této technologii a mobilní aplikaci se chce Tommy Hilfiger ještě více přiblížit svým zákazníkům a zapojit je. Body budou moci fanoušci sbírat jednak nošením chytrého oblečení a také vyhledáváním skrytých míst, která jim ukáže mapa v aplikaci. Mezi odměnami se pak nacházejí vstupenky na koncerty, módní přehlídky, přístup do archivů módní značky a pochopitelně nechybí ani slevy na další produkty Tommy Hilfiger.
Kolekce Tommy Jeans Xplore obsahuje celkem 23 položek v různých barvách, mezi nimiž jsou trika, mikiny, různé druhy džínů, ale i čepice nebo batoh. Na výběr mají jak dámy, tak pánové. Tommy Hilfiger bude chytré oblečení prodávat zatím exkluzivně ve Spojených státech a cena je od 29 dolarů (640 korun) za triko až po 139 dolarů (3 040 korun) za džínovou bundu.
Zda chytré oblečení může uspět, není jasné. Magazín Engadget již nadhodil téma soukromí a zda budou zákazníci ochotní nosit oblečení, jež je může sledovat prakticky na každém kroku. Tommy Hilfiger nicméně ujišťuje, že osobní data jsou uchovávána ve štítku zvlášť a jsou šifrovaná, navíc je může uživatel kdykoliv vymazat.
Tommy Hilfiger každopádně není první, kdo chytré oblečení zkouší. V roce 2017 se s Googlem spojil Levi’s a z jejich spolupráce vzešla chytrá bunda, která se uměla připojit k telefonu uživatele a například spouštět hudbu nebo navigovat. Nicméně stojí 360 dolarů (7 880 korun) a může být kvůli vestavěné technologii jen desetkrát vyprána. Přesná čísla sice obě firmy nezveřejnily, ale údajně jsou s přijetím jejich inovativního produktu spokojení. Uvidíme, jak spokojený bude Tommy Hilfiger.
Foto: Tommy Hilfiger