Nový Facebook s námi už zůstane. Ke staršímu designu sítě se od září nebude možné vrátit
Před pěti měsíci Facebook prošel největší vizuální změnou za celou dobu svého fungování. Ubylo modré barvy, zjednodušilo se uspořádání a vše se výrazně zvětšilo kvůli snadnějšímu ovládání na dotykových displejích. A také se konečně objevil tmavý režim. Pokud dosud novinky někomu nevyhovovaly, mohl snadno přepnout na starší verzi, brzy to ale už nepůjde. Od září Facebook minulost nechá definitivně za sebou.
Když momentálně chceme z nového designu sociální sítě přejít na ten předchozí, Facebook se nás nejdříve zeptá, proč to děláme a požádá nás i o slovní vysvětlení toho, s čím nejsme spokojeni. Velké změny dobře známých rozhraní s sebou aspekt určité nespokojenosti nesou snad vždy, často přitom vadí změna samotná. Proto se také Facebook pokusil o jejich postupné zavedení, kdy nový web uvolňoval jednotlivým uživatelům postupně.
Navíc samotný záměr vzhled jedné z nejfrekventovanějších stránek na internetu byl představen už více než před rokem. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg tehdy na konferenci F8 slíbil, že jeho síť upozadí placený obsah a naopak zvýrazní interakce s přáteli, skupinami a podobně. Letos v květnu jsme si pak poprvé mohli vyzkoušet, co to znamená v praxi.
Vše začíná modernějším a vizuálně přívětivějším prostředím, pokračuje snadnější přehledností a končí například příběhy hned na vrcholu hlavní stránky. Ne každý prvek je ale dokonalý. Kvůli silné inspiraci mobilní verzí Messengeru a rozšíření dotykových displejů na počítačích s Windows se text, sekce webu i tlačítka zvětšily a na rozměrném monitoru působí až komicky. Ale nakonec bude vše jen o zvyku.
Ostatně se jedná o design, který nám už zůstane. Jak zmiňuje server Engadget, zmiňované okno, co nás žádá o zpětnou vazbu při přechodu na starou verzi Facebooku, zároveň upozorňuje, že s příchodem září se už vrátit nepůjde. Největší sociální síť světa, kterou jen v Česku využívá více než polovina populace, tak po několika opatrných krocích definitivně vykročí do budoucnosti.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsTeprve se však uvidí, co Zuckerberg myslel budoucností, která má být jednoznačně osobní a bezpečná. Redesign desktopového webu zaměřený na komunity a události je jedna věc, síť ale stále vydělává především na shromažďování a zpracovávání uživatelských dat. Její zakladatel a výkonný ředitel navíc příliš z jiného aspektu svého přístupu k byznysu neustoupil, když vedle zodpovídání se kongresu kvůli koupi Instagramu představil konkurenci pro TikTok.