Nový páníček Spokojeného psa. Po dvaceti letech odchází z čela e-shopu zakladatelka Soňa Fialková

E-shop loni dosáhl obratu 640 milionů korun a dlouhodobě je v zisku. S novým ředitelem Matúšem Karaffou má zacíleno na miliardu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

matus-karaffa-3

Foto: Spokojený pes

Nový ředitel Spokojeného psa Matúš Karaffa

0Zobrazit komentáře

Jeden ze zdejších lídrů na trhu s chovatelskými potřebami, e-shop Spokojený pes, mění své vedení. Po dvaceti letech jej předává zakladatelka Soňa Fialková, která o tomto kroku informovala dopředu již v listopadu. Nahradí ji Matúš Karaffa, jehož hlavním cílem je přivést firmu k miliardovému obratu i díky další expanzi, rozšíření služeb a posílení pozice na stávajícím domácím a slovenském trhu.

Podle vyjádření pro CzechCrunch Spokojený pes loni dosáhl obratu ve výši 640 milionů korun, od postcovidového roku 2021 se mu daří růst stabilním tempem o více než deset procent ročně. „Tento růst je tažen primárně českým trhem – slovenský trh tvoří stabilně necelých 50 milionů korun bez výraznějšího růstu,“ komentoval e-shop s tím, že jeho EBITDA (zisk před zdaněním, úroky a odpisy) se stabilně drží na asi 2,5 procenta.

„Rozhodla jsem se vystoupit ze své komfortní zóny a opustit místo šéfa. Nemusím, ale chci to,“ řekla Fialková. Nový šéf Karaffa působí v e-commerce přes patnáct let, od první objednávky budoval například jeden z největších e-shopů s dětskými potřebami Feedo. „Mým cílem je firmu posunout dál. Už teď pro zákazníky chystáme například rozšíření sítě kamenných prodejen, chceme posílit naši pozici na Slovensku a nebráníme se ani potenciální geografické expanzi,“ přibližuje své plány.