O svém potenciálu přesvědčili i Petra Kellnera. Platební brána Barion analyzuje nákupní data
Kromě platebních řešení Barion svým klientům umožňuje lépe cílit marketingové kampaně. Z Maďarska se firma rozrostla do 15 evropských zemí.
Spravuje data více než osmi milionů platebních karet a jeho služby využívá přes 14 tisíc internetových obchodníků včetně těch českých. Do původem maďarského poskytovatele platebních řešení jako brány Barion Payments investoval také zdejší Home Credit. Nové klienty na jinak výrazně konkurenčním trhu oslovuje i díky svému zaměření na analýzy nákupního chování.
„Od konkurentů se odlišujeme tím, že nenabízíme jen platební bránu, ale poskytujeme datově řízený a integrovaný ekosystém pro firemní růst,“ přibližuje pro CzechCrunch Sándor Kiss, spoluzakladatel a ředitel Barionu. Kromě platebních řešení tak firma například pomáhá s tvorbou kampaní.
Díky integraci svého produktu Barion Pixel společnost dokáže – se souhlasem jednotlivých uživatelů – shromažďovat data o jejich nákupním chování na e-shopech, které používají. Tato data pak umožňují dalšímu týmu, jenž se zabývá analýzou takzvaných big data, vytvářet obří databáze s využitím právě v marketingu.
„Loni šlo o více než 360 milionů aktivit na e-shopech od milionů uživatelů, kteří k tomu dali souhlas. Tato data jsou vyčištěna, segmentována a použita k vytváření cílových skupin pro marketingové kampaně,“ vysvětluje Kiss s tím, že Barion takovým způsobem zajistil přes 1 300 kampaní pro klienty jako IKEA, Mastercard, Heineken, Philips nebo Bosch.
Hlavní byznys Barionu ale leží v platebních řešeních. Ve svém domácím Maďarsku obsluhuje přes deset tisíc internetových obchodů a stal se tamním největším poskytovatelem těchto služeb, který je nezávislý na jakékoliv bance. V Česku působí od roku 2021 a využívají jej tu například logistická společnost GLS, Tesco Mobile, módní Wellensteyn či telekomunikační operátor O2. „Tato spolupráce pro nás byla velkým milníkem v mezinárodní expanzi,“ pochvaluje si Kiss.
Barion vznikl v roce 2015 a stojí za ním dvojice ekonomů Tamás Bíré a Sándor Kiss, kteří firmu vytvořili jako spin-off z IT společnosti. O potenciálu se jim podařilo přesvědčit také investory, kteří do něj vložili celkem 4,35 milionu eur, v aktuálním přepočtu přes sto milionů korun. Šlo o londýnskou investiční společnost Financial Services Capital a český Home Credit, jenž spadá pod finanční skupinu PPF zesnulého Petra Kellnera.
„Home Credit byl jednou z našich možností pro první kolo investic. Protože jsme chtěli nejprve expandovat do regionu střední a východní Evropy, zdálo se, že je to dobrá volba. Zesnulý Petr Kellner Barionu věřil,“ přibližuje Kiss. Barion tak doteď spolupracuje s PPF Bankou a síť Home Creditu mu pomáhá na českém trhu.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.