O2 v prvním pololetí vyrostl zisk na 2,8 miliardy korun. Pomohly exkluzivní sportovní přenosy
První polovinu roku 2018 hodnotí společnost O2 Czech Republic kladně. Českému operátorovi se podařilo meziročně zvednout konsolidovaný čistý zisk o 5,4 procenta na 2,8 miliardy korun. O2 se v prvním letošním půlroce soustředilo na nákup exkluzivních práv na vybrané sportovní přenosy, což se promítlo ve větším zájmu o O2 TV. K lepším výsledkům pomohly také rodinné balíčky.
Pro sportovní fanoušky pořídilo O2 od začátku roku práva na vysílání fotbalové Ligy mistrů i české první ligy a také hokejové extraligy. Jen na O2 TV tak budou mít diváci možnost vidět z těchto tří zmíněných soutěží všechny zápasy. I díky tomu se počet zákazníků digitální televize O2 TV meziročně zvýšil o více než 11 procent. Dnes má O2 již 287 tisíc aktivních set top boxů. K 30. červnu využívalo O2 TV celkem 250 tisíc zákazníků, protože někteří mají doma díky službě Multi více set top boxů.
„V první polovině roku jsme se soustředili na nabídku výhodných balíčků kombinujících mobilní služby, pevný internet na doma a naší digitální televizi. Tuto nabídku jsme do budoucna posílili nákupem nejatraktivnějšího sportovního obsahu – první české fotbalové Fortuna ligy a Ligy mistrů. Ty zákazníkům O2 TV nabídneme v unikátní multidimenzi, kde má divák možnost výběru z více zápasů, zpětného zhlédnutí až 7 dní, a pauzy či opakovaného přehrávání klíčových momentů. Kromě sledování v televizi nabízíme kompletní program O2 TV rovněž na počítači, v mobilu nebo tabletu,“ komentuje výsledky předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Jindřich Fremuth.
Vedle navýšení konsolidovaného čistého zisku se podařilo O2 Czech Republic, které operuje prostřednictvím O2 Slovakia i na Slovensku, zvýšit také konsolidované provozní výnosy – o 0,6 procenta na 18,6 miliardy korun. Vedle již zmíněné digitální televize za růstem stojí především nabídka rodinných balíčků O2 Spolu, které přinášejí zvýhodnění rodinám, skupinám přátel a drobným podnikatelům a rovněž obsahují i právě O2 TV.
Zákazníci si navíc oblíbili také nové tarify O2 Data s vyšším datovým limitem (4 až 20 GB) pro mobilní internet. Více gigabajtů se objevilo také u některých dalších tarifů, což meziročně vedlo k růstu mobilní datové spotřeby zákazníků O2 o téměř 120 procent.
„V souladu s požadavky našich zákazníků jsme uvedli novou produktovou řadu mobilních tarifů O2 Data s výrazně vyšším datovým objemem a pro studenty a mladé jsme zpětinásobili objem dat v tarifech bez navýšení ceny. Pro zákazníky předplacených služeb jsme oživili nabídku GO,“ popisuje novinky Fremuth.
Ve druhém pololetí chce O2 zintenzivnit své investice v České republice, které směřují zejména do již oznámených nákupů exkluzivních sportovních práv a také transformace informačních systémů. Na Slovensku bude firma posilovat svou mobilní síť.