Obchodní řetězec Lidl spustí v Česku svůj e-shop ještě tento rok
Nakupování spotřebního zboží online je ve světě již zcela běžnou záležitostí. Výjimkou není ani Česká republika, kde tento výdobytek moderní doby poskytují potravinové e-shopy jako Rohlik.cz, Kolonial.cz nebo Kosik.cz, nicméně kromě Tesca se do této sféry na českém území zatím nepustil žádný další větší supermarket.
To se má změnit ještě letos, kdy s nabídkou online nakupování chce přijít německý Lidl, jeden z nejziskovějších diskontních řetězců v Čechách. Informuje o tom server Hospodářské noviny.
Podle vyjádření mluvčí Lidlu Zuzany Holé má být služba dostupná po celém Česku ihned po spuštění a zákazníci budou moci objednávat stejné spotřební zboží, jaké mohou najít v kamenných prodejnách (s výjimkou čerstvých potravin). Bližší informace zatím nejsou známy.
“Můžeme potvrdit, že start plánujeme ještě v průběhu tohoto roku. Přesný termín v předstihu upřesníme a zveřejníme,” dodává Holá.
Penny Market spouští e-shop v Německu
Nutno přiznat, že Německo je v tomto ohledu daleko napřed. Své internetové obchody zde již spustily řetězce Kaufland, Norma, Netto a také Lidl. Nově se k nim přidal i Penny Market s nabídkou takřka veškerého sortimentu a stejně jako jeho konkurenti reaguje na krok Amazonu, který během jara na německém území rozjel online prodej potravin. Nakupování v online verzi Penny Marketu je však možné pouze s německou, popřípadě rakouskou adresou.
Do budoucna lze na českém trhu očekávat spuštění e-shopů od dalších, především německých, supermarketů, což nepřímo potvrzuje mluvčí skupiny REWE Marco Sandner, pod kterou spadá řada větších řetězců. Podle něj situaci v České republice sledují a vidí zde potenciál pro masovější spuštění těchto služeb.
Foto: Flickr / Klara_bella