Obhájeno. Český Beat Saber se stal nejstahovanější hrou na PlayStation VR i za rok 2020

Filip HouskaFilip Houska

beat-saber

Foto: Beat Games

Hra Beat Saber od česko-slovenských tvůrců

0Zobrazit komentáře

Beat Saber patří k tomu nejlepšímu, co je možné si ve virtuální realitě zahrát, a náležitě to oceňují i samotní hráči. Český titul založený na rozsekávání létajících krychlí do rytmu hudby, který vlastní Facebook, se loni stal nejstahovanější hrou na platformě PlayStation VR. Obhájil tak své prvenství z roku předminulého, kdy ani tenkrát nenašel přemožitele.

Žebříček, který Sony zveřejnilo, se oproti roku 2020 příliš nemění. Boj o titul nejstahovanější hry Beat Saber opět sváděl s Job Simulatorem, kde si hráči mohou simulovat pracovní pozice, netradičním FPS Superhot VR a střílečkou Blood & Truth. Rytmická hra z dílen pražského studia Beat Games ovšem všechny tyto tituly strčila na PSVR do kapsy.

Beat Saber na post nejoblíbenější VR hry dosáhl jak v Evropě, tak v Severní Americe. O dalších oblastech se Sony nezmiňuje, stejně tak jako neuvádí počet stažení ani žádná další čísla. Pro česko-slovenské trio tvůrců tohoto fenoménu, Vladimíra Hrinčára, Jána Ilavského a Jaroslava Becka, je však žebříček jen dalším potvrzením, že se Beat Saberu daří i po necelých třech letech od vydání.

Není to ale náhoda. Do Beat Saberu totiž poměrně často přibývají nové hudební balíčky a funkce, díky kterým si může získávat nové hráče a držet ty stávající. Jedním z nedávných příkladů je podpora multiplayeru pro soutěžení s více hráči nebo přidání skladeb kapely Linkin Park, které doplňují písničky od Imagine Dragons, Panic at the Disco! nebo Timbalanda.

Zhruba ve stejné době, kdy do Beat Saberu dorazil legendární hudební producent Timbaland, tedy v březnu roku 2020, tvůrci ohlásili, že prodali již více než dva miliony kopií napříč všemi platformami. K tomuto milníku jim stačil zhruba rok od prolomení milionové hranice. Mimo jiné čítají i přes deset milionů skladeb, které si hráči pořídili v rámci placených balíčků.

Beat Saber je tak stále jednou z nejrelevantnějších her pro virtuální realitu na světě a očekává se, že se na předních příčkách umístí i třeba na platformě Steam, kde drží prvenství z roku 2019. Celosvětový rozměr hře dodává také úspěch na takzvaných herních Oscarech The Game Awards. O velkém úspěchu a cestě Beat Saberu hovořil loni v našem CzechCrunch Podcastu Jaroslav Beck.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym