Dlouho očekávaná hra Super Mario Run láme na App Store rekordy

Filip HouskaFilip Houska

mario1
0Zobrazit komentáře

Předpokládalo se, že Super Mario Run, hra z kultovních dílen japonského Nintenda, která před několika dny debutovala v App Store, bude velká senzace. K takovým domněnkám dopomohla nejen tradice tohoto italského instalatéra, ale především silná marketingová kampaň, která dostala Nintendo až na stage zářijové keynote od Applu. Možná se však nečekalo, že dosáhne takového milníku.

Mobilní hru Super Mario Run s podobným herním konceptem jako Subway Surfers nebo Temple Run, si na App Store dle oficiálních čísel Nintenda v prvních čtyřech dnech stáhlo přes 40 milionů lidí, s tím, že z toho minimálně 11 milionů bylo jen ze Spojených států. Ikonický instalatér, který má zatím místo pouze na platformě iOS, předčil světový hit od kolegů z Niantic Labs, Pokémon Go a stanovil nový rekord jablečného online obchodu.

1

Přečtěte si takéZnovuzrozená konzole NES Classic Edition láme prodejní rekordyZnovuzrozená konzole NES Classic Edition láme prodejní rekordy

Ještě žádná aplikace nebyla za prvních 96 hodin od spuštění stažena tolikrát jako právě Super Mario Run. Ostatně i za první den si ji stáhlo znatelně více lidí než fenomén Pokémon Go, který byl během dne spuštění stažen okolo 900 tisíci uživateli. Analytické společnosti uvádějí, že zájem byl minimálně třikrát takový (cca 2,8 milionů stažení). Některé říkají, že až desetinásobný.

supermarionrun_2

Americký trh přinesl Nintendu podstatnou část zisků

Jakmile má hra, respektive aplikace úspěch, odráží se to pochopitelně i na příjmech. Podle údajů, jež uvádí analytická společnost App Annie, vydělal Super Mario Run během prvních třech dnů 14 milionů dolarů (cca 336 milionů korun). Jen američtí uživatelé přispěli do kasy přibližně osmi miliony. Slušnou částku vynesl i japonský trh (3 miliony dolarů). Zbylé tři miliony tvoří ostatní země světa, ve kterých dominuje Velká Británie se sumou okolo 600 tisíc dolarů.

supermarionrun_1

Hodnocení, které nelichotí

Hra byla představena v září, ale ke koncovým spotřebitelům se dostala až 15. prosince. Během tohoto období se tedy v lidech utvářely představy, jak bude Super Mario Run fungovat jako celek. Po oficiálním vypuštění začaly internetem pochopitelně kolovat všelijaké recenze. To smutné na tom je, že přímo v hodnocení na profilu hry v App Store moc hvězdiček nepobral.

supermarionrun_3

Mnoha hráčům nesedí herní princip. Mario totiž sám běhá a sám skáče přes menší překážky a uživatel může ovlivnit pouze jeho větší výskok. Možná tím největším zklamáním je cena, respektive situace, kdy hra bez jednorázového poplatku ve výši 10 eur nemá moc smysl. Hráč má totiž zpřístupněné pouze tři levely (plus vstupenky do multiplayeru) v jednom světě. Po zaplacení nějakých 270 korun je z toho rázem světů šest. Další nevýhodou je i nutnost připojení k internetu. Bez něj totiž hra nejde prakticky ani spustit.

Nintendo vsadilo na správného koně

I tak lze hovořit o tom, že Mario je ta správná postava k propagaci Nintenda ve sféře mobilních zařízení. Ze Super Mario Run se poměrně rychle stává celosvětový fenomén, což dokazuje i pozice v žebříčcích v App Store. Na více jak 140 trzích světa se drží na prvním místě a dostává se do TOP10 nejrychleji rostoucích her. A to zatím figuruje pouze na iOS. Zdali přijde na Android, je zatím ve hvězdách.

Foto: Reprofoto YouTube

GIF: iJustine / YouTube

Diskuze (0)

Novinka

Anonym