Ochranu rodinných rozpočtů od Patron GO využilo už osm tisíc lidí. Nyní český finanční antivirus nabírá 15 milionů
Jiří Paták založil a osm let vedl portál ChytrýHonza.cz, který srovnává finanční produkty. Lukáš Vršecký v minulosti vybudoval věrnostní platformu Rondo.cz. Oba podnikatelé se ale poslední roky věnují společnému byznysu – „finančnímu antiviru“ Patron GO, se kterým chtějí pomáhat lidem chránit zdraví rodinných rozpočtů. Od investorů teď na další rozvoj získávají 15 milionů korun.
O své službě poprvé dalo podnikatelské duo vědět v souvislosti s loňskou investicí ve výši 14 milionů korun, produkt pak pro běžné uživatele spustilo v polovině letošního dubna. Od té doby se do Patron GO zaregistrovalo 8 300 uživatelů, u kterých algoritmy identifikovaly 7 800 „finančních virů“, tedy předražených plateb například za energie nebo pojištění a zhruba třetinu z nich uživatelé aktivně řeší, což odpovídá míře aktivního využití aplikace.
„Pandemie akcelerovala neochotu lidí chodit na pobočky a osobně řešit nastavení služeb. Online srovnávače zase mnohdy vyžadují vyplnění sáhodlouhých formulářů. Jedna instituce, která by uměla vše vyřešit na jednom místě, navíc zatím neexistovala. To se ale s příchodem aplikace Patron GO na trh změnilo,“ popisuje Lukáš Vršecký, ředitel startupu.
„Finanční antivirus Patron GO otevírá úplně novou úroveň správy financí. Staví na hluboké znalosti trhu, byznysových dat a pokročilém transakčním mapování. Vše probíhá jednoduše a na jednom místě přímo v mobilu,“ doplňuje svého kolegu Jiří Paták s tím, že do konce roku aplikace cílí na úroveň 20 až 25 tisíc uživatelů.
Aplikace funguje na základě pasivního náhledu do bankovního účtu, v němž algoritmy následně hledají předražené nebo nebezpečné transakce jako rychlé půjčky. Identifikované platby označí jako viry, majitele účtu na ně upozorní a v případě zájmu dokáže nabídnout řešení.
U jednodušších služeb stačí pár kliknutí, v případě složitějších operací (typicky u pojištění) je pak majitel účtu propojen na specialistu přímo v aplikaci. Ten mu musí nabídnout srovnatelnou a levnější službu, nebo stejně drahou, ale rozsahem výhodnější alternativu.
„Patron není placen z provizí, ale z platby specialisty za přístup ke klientům. Je to malý, ale zásadní rozdíl. Kontrolujeme, že tito specialisté jsou nezávislí a pracují s více partnery na trhu. Patron ale nemůže zasahovat do toho, od kterého partnera klientovi produkt sjednají. Pokud odborník dodrží pravidla platformy a uživatel ušetří, je Patron spokojen,“ uvedl Paták pro CzechCrunch při spouštění služby.