Online nákupy potravin spouští další velký hráč. Proti silné konkurenci jde řetězec Makro se službou Můj obchod
Přesun nákupů potravin na internet je i v Česku velkým trendem. Potraviny a třeba drogistické zboží byly dlouhodobě jedním z nejrychleji rostoucích segmentů celé e-commerce, pandemie koronaviru tento nárůst ještě o to více urychlila. Do boje o zákazníky se pouští stále více firem a nejnovějším přírůstkem je velkoobchodní řetězec Makro s aliancí maloobchodů Můj obchod. Jeho řešení je ale zatím teprve na začátku.
Nezávislých provozoven ve zmíněné maloobchodní síti je po celé republice téměř 500, do testovacího provozu prodeje potravin online se jich v den spuštění zapojilo 20. Nabídka sortimentu daného obchodu je přitom v kompetenci jednotlivých prodejců, regionálně se tak může lišit. Zákazníci si mohou nákup objednat na internetu a poté si jej vyzvednout, ale dnes již běžný standard, jako je online platba kartou či doručení domů chybí.
Makro jako prodejce, který se soustředí především na B2B prodej, vlastní rozvoz zákazníkům prozatím nenabízí. Společnost tak v podstatě funguje jako poskytovatel e-shopového řešení pro jednotlivé spolupracující obchody právě v síti Můj obchod.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
„Do budoucna počítáme nejen s rozšířením prodejen, ale také vylepšením projektu například o možnosti online plateb, donášku či rozvoz. Věříme, že zejména pracující lidé ocení možnost objednat si nákup předem a vyzvednout si jej například při cestě z práce,“ popisuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace Makra.
Společnost chce novým projektem pomoct svým partnerům zviditelnit jejich obchody službou, která ulehčí nakupování koncových zákazníků. „V této nelehké době se snažíme přemýšlet o řešeních, která zjednoduší nakupování a zároveň pomohou obchodníkům zlepšovat své služby a podpoří tradiční trh. E-shop Můj obchod zatím funguje v testovacím provozu, ale očekáváme, že počet zapojených prodejen i nabídka potravin se bude rozšiřovat,“ dodává Nýdrle.
Do oblasti nákupu a rozvozu potravin se Makro ve spolupráci s nezávislou sítí obchodů pouští několik let poté, co si na něm vybudoval dominantní pozici online supermarket Rohlik.cz Tomáše Čupra. V posledních měsících však do segmentu vstoupilo několik dalších hráčů – v Praze například Bolt Food spustil rozvoz se Žabkou a doručovat potraviny po celém Česku začaly i společnosti jako Tesco nebo Košík.
Související témata:MakroPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.