Oplzlá mužská fantazie. Festival v Cannes šokoval Idol, nová minisérie The Weeknda a tvůrce Euforie
Minisérie o temných stránkách slávy a hudebního průmyslu s Lily-Rose Depp v hlavní roli v Cannes vyvolala pozdvižení. V červnu vyjde na HBO.
Letošní edice festivalu v Cannes, která na francouzské Riviéře probíhá až do soboty, je možná ještě rušnější než obvykle. Koncem minulého týdne svět obletěly první reakce na nového Indianu Jonese, o víkendu diváky uhranul Scoreseseho epický western Killers of the Flower Moon. Teď ukázka prvních dvou epizod minisérie Idol, za níž stojí tvůrce seriálu Euforia Sam Levinson a hudebník The Weeknd, vyvolala pozdvižení. Podle novinářů je to „odysea po hlavní stránce Pornhubu“ nebo oplzlá mužská fantazie.
Oficiálně má Idol zkoumat různé formy vykořisťování mladých zranitelných umělců v hudebním průmyslu prostřednictvím hrdinky Jocelyn (Lily-Rose Depp), popové zpěvačky vyrovnávající se s traumatem ze smrti rodičů. Zatímco se snaží dát dohromady nové album a koncertní tour, jednoho večera se vydá odreagovat do losangelského nočního klubu a seznámí se s jeho majitelem Tedrosem (Abel Tesfaye aka The Weeknd). Mezi oběma se rozvine toxický vztah.
Jocelyn prochází osobní krizí a snaží se vrátit zpět na vrchol. Jak její představitelka Lily-Rose Depp zmínila na tiskové konferenci v Cannes, neví přitom, komu může věřit, kdo jí skutečně pomůže a nepokusí se ji jen využít. The Weeknd je naopak fascinující charismatický zloduch s velkými ambicemi, ale nedostatkem skutečného talentu. Jocelyn se proto stane nejen jeho milenkou, ale také prostředkem naplnění vlastních tužeb být výraznou personou v zábavním průmyslu.
Na ploše pěti epizod má Idol ukazovat slávu, problémy fungování zábavního průmyslu nebo profesní i osobní vztahy, které v takovém prostředí mohou vznikat. „Chtěl jsem vytvořit temnou, zvrácenou fantazii o kritizovaném hudebním průmyslu,“ řekl Tesfaye na tiskové konferenci. „Vzít vše, co o něm vím, a zveličit to,“ dodal. Podle reakcí lidí, kteří v pondělí večer viděli první dvě epizody, dal spolu se Samem Levinsonem dohromady skutečně provokativní minisérii, ale ne nutně v dobrém slova smyslu.
Cannes a kontroverzní filmová, popřípadě televizní díla či filmaři, nejsou žádnými cizinci. Svoje novinky zde pravidelně představují režiséři jako Lars von Trier nebo Gaspar Noé točící nesimulovaný sex, před lety hlavní cenu dostalo lesbické drama Život Adèle kritizované pro své explicitní lesbické scény, předloni zase snímek Titan, jehož hlavní hrdinka má sex s autem. Idolu se přesto podařilo vyvolat menší pozdvižení a vlnu negativních reakcí.