Ověření totožnosti za bezmála tři stovky měsíčně. Meta začne testovat placenou službu
Uživatelé Facebooku a Instagramu v Austrálii a na Novém Zélandu začnou od konce týdne platit za ověření totožnosti. Další země budou následovat.
Modrý odznak na sociálních sítích Facebook a Instagram nám napovídá, že uživatel, který pod daným účtem vystupuje, je skutečně ten, za koho se vydává. Nejčastěji svítí u veřejně známých osobností, celebrit, ale také globálních značek. Původně k jeho získání stačil vysoký počet sledujících, v roce 2020 se ale pravidla hry změnila a každý účet začal být ověřován individuálně. Nyní společnost Meta, pod kterou obě sociální sítě spadají, hlásí další změnu. Podle agentury Reuters začne pro ověření totožnosti v Austrálii a na Novém Zélandu testovat placenou službu Meta Verified.
Americká internetová společnost v neděli 19. února představila balíček předplatného pro Facebook i Instagram, jehož cena začne na 11,99 dolaru (266 korun) měsíčně na internetu a na 14,99 dolaru (332 korun) na zařízeních s operačním systémem iOS a Android. Do provozu ho ve dvojici zemí uvede už na konci tohoto týdne a jeho součástí bude ochrana navíc proti tomu, aby se za uživatele mohl vydávat někdo jiný.
K ověření bude potřeba průkaz totožnosti a účty budou poté označeny modrým odznakem, na který byli uživatelé dosud zvyklí. Společnost navíc oznámila, že službu Meta Verified bude postupně zavádět i v dalších zemích.
Šéf Mety Mark Zuckerberg v minulosti uvedl, že firma plánuje představit několik nových produktů, které tvůrcům umožní využívat sociální sítě produktivněji a kreativněji. Meta také podle jeho slov naskočila na rok efektivity, v jejímž duchu se ponese nadcházejících dvanáct měsíců. Meta Verified je tak nejspíš jen první vlaštovkou z chystaných novinek.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsZuckerberg zároveň opakovaně sliboval, že uživatelé budou mít vždy k dispozici i verzi Facebooku, která bude zdarma. Nová služba má společnosti, která v loňském roce ztratila téměř dvě třetiny své hodnoty na burze, pomoci získat další zdroje příjmů. V listopadu Meta kvůli špatným hospodářským výsledkům uvedla, že propustí více než jedenáct tisíc zaměstnanců.
Předplatné pro ověřovací modrou ikonu koncem loňského roku spustila také americká společnost Twitter na své stejnojmenné sociální síti. Nově má stát 11 dolarů (244 korun) měsíčně. Jedině uživatelé, kteří si za službu zaplatí, budou moci využívat ověření přes SMS. Když si nic nepředplatí, Twitter možnost dvoufázového ověření automaticky vypne.
S přispěním ČTK