Panasonic vyvinul zařízení pro rychlé odstranění zápachu z bot

Filip HouskaFilip Houska

panasonic_2
0Zobrazit komentáře

Problém se zápachem nohou není ničím neobvyklým. Vzhledem ke špatné volbě obuvi, příliš teplému počasí či absenci ponožek v uzavřené botě se s touto situací potýká velké množství lidí, kteří následně bojují s odérem vinoucím se z jejich oblíbených tenisek. Tento problém se rozhodl alespoň částečně vyřešit tým inženýrů japonské společnosti Panasonic, který vytvořil speciální zařízení, připomínající malý ruční vysavač, jehož hlavním úkolem je do několika hodin zápach eliminovat.

Celý proces spočívá v přiložení odstranovače zápachu na otevřenou část jakékoliv obuvi a v následném aktivování. Panasonic slibuje, že povrchní odstranění pachu trvá přibližně 5 hodin, přičemž ta důkladnější fáze, která by měla vymýtit i jinak těžko odstranitelný zápach, má zabrat cca o dvě hodiny více.

Japonská společnost svůj nový produkt pro uvedené účely vybavila technologií „Nanoe X“, kterou obecně používá k čištění vzduchu v domácnostech a kancelářích. Díky ní má být zařízení s názvem MS-DS100 schopno účinně bojovat proti hlavní složce zápachu nohou – kyselině isovalerové, která se prakticky tvoří z potu a bakterií.

Nyní je však otázkou, zdali o tento produkt, který se má začít prodávat 20. září (zatím jen v Japonsku), bude zájem. Existuje totiž řada nejrůznějších prostředků pro odstraňování zápachu z bot, nicméně dle průzkumu firmy je až polovina lidí s aktuálně dostupnými přípravky nespokojená, což může Panasonicu dát možnou výhodu.

Čistící ramínko

Panasonic se nesnaží prorazit pouze s pomůckou pro eliminaci pachu z bot. Například minulý rok ve svých dílnách vytvořil ramínko na oblečení, které funguje na podobné bázi – odstraňování zápachu, zapříčiněného potem, z triček, potažmo mikin či obleků, a to díky stejné technologii Nanoe X. Ač bylo také určené pro japonský trh, aktuálně je dostupné i na Amazonu (za cca 4 200 Kč) s možností zaslání do Česka.

panasonic_3

Foto: Panasonic

Miliardový AR startup Magic Leap začíná prodávat svůj očekávaný headset. Cena překročí 2 000 dolarů

Filip HouskaFilip Houska

080918_magicleap_mpcc
0Zobrazit komentáře

Na trh s headsety pro virtuální a rozšířenou realitu konečně dorazilo řešení jednoho z nejtajemnějších startupů posledních let. Po osmi letech existence, investicích přesahujících 2,3 miliardy dolarů od gigantů jako Google, Alibaba, Temasek Holdings či dokonce Saúdské Arábie a po obrovském mediálním humbuku, uvedl floridský startup Magic Leap do prodeje svůj dlouho očekávaný set Magic Leap One: Creator Edition. Ten však příchází s řadou specifik, které mohou potenciální zájemce od koupě odradit.

O podobě tohoto zařízení se vědělo již od prosince minulého roku, kdy jej Magic Leap pro potěšení veřejnosti a zejména svých investorů odhalil. Na první pohled futuristické brýle s průsvitnými čočkami, které po synchronizaci s malým přenosným počítačem a bezdrátovým ovladačem měly způsobovat revoluci na poli rozšířené reality, jinak řečeno v promítání digitálního obsahu do skutečného světa. Podle videí, které startup Robyho Abovitze postupně zveřejňoval, se mělo jednat o velmi důmyslný zážitek, nicméně doposud jej nemohl vyjma přednostních recenzentů nikdo potvrdit.

To se však nyní mění. Magic Leap, jehož valuace se odhaduje na 6,5 miliardy dolarů, oficiálně na svých stránkách nabízí svůj headset, primárně určený pro vývojáře, k prodeji, a to za cenu 2 295 dolarů (cca 50 500 Kč). Nejedná se tedy o žádné levné zařízení, nicméně v porovnání s řešením HoloLens od Microsoftu, které stojí ve vývojářské edici 3 000 dolarů, jde stále o méně nákladný kus hardwaru. Cenovka, kterou je možné navýšit za různé dodatečné služby, ale není jediným bodem úrazu pro většinu potenciálních zákazníků.

magicleapone

Dalším specifikem je jeho dostupnost. Floridský startup své zařízení doručuje pouze do šesti měst, jmenovitě do Chicaga, Los Angeles, Miami, New Yorku, San Francisca a Seattlu. V žádném případě tak zatím nejde o masový produkt, nýbrž test, zdali se něco takového může vůbec uchytit. Magic Leap však slibuje, že další města (primárně ta americká) začne podporovat v nejbližší době.

leoexpress2 – Copy

Přečtěte si takéLeo Express získal na investiční platformě Bondster přes 8 milionů korunLeo Express získal na investiční platformě Bondster přes 8 milionů korun

O jistém puncu exkluzivity tohoto produktu vypovídá i systém doručování. Magic Leap totiž balíček nepředá běžnému kurýru, ale díky partnerství s e-commerce startupem Enjoy přijede v rámci služby LiftOff k bydlišti zákazníka i jeho personál, který celý takzvaný rig nainstaluje. Důvodem nemusí být ani tak složitost celého systému, ale zjištění, zdali brýle zákazníkovi dobře sedí. Pokud ne, vymění se za vyhovující velikost.

Co se týče využití, na tomto poměrně slušně vybaveném headsetu s pokročilými čipy od Nvidie s výdrží až 3 hodin na jedno nabití si majitelé mohou vyzkoušet zatím pár základních aplikací jako například chatování s kreslenými avatary, surfování po internetu nebo kreslení. Vzhledem k tomu, že Magic Leap má svůj online obchod, lze očekávat, že se s postupem času bude na zařízení objevovat více věcí.

10F612D3-83F4-45E3-9E5F-E7C487B5F079

tatra-1

Přečtěte si takéVedení Tatry nemá naši důvěru, říká Materová o střetu se StrnademBoj se Strnadem pokračuje. Vedení Tatry ztratilo naši důvěru, může ohrozit firmu, říká Materová

Velkým tématem na základě prvních recenzí je zorné pole. To má být v poměru 4:3 se stupni 40-30-50 (horizontální-vertikální-diagonální), což je srovnatelné s HoloLens, nicméně menší než u klasických headsetů pro virtuální realitu. Na druhou stranu mají být digitální prvky u Magic Leap One: Creator Edition velmi blízko uživateli, za což může použitá technologie, která je virtuálně zvětšuje. Nutno dodat, že se do rukou vývojářů zatím dostaly vůbec první produkty a je téměř jisté, že celý systém se ještě bude měnit.

Foto: Magic Leap