Pět nejúspěšnějších filmů letos v Česku vydělalo přes 450 milionů korun. Vede Bohemian Rhapsody

bohemianrhapsodytop

Foto: CinemArt

Bohemian Rhapsody

0Zobrazit komentáře

Dnešní rok byl na poli filmů jeden z nejúspěšnějších za poslední dekádu, především díky superhrdinským filmům od Marvelu v podání dalšího dílu Avengers, Black Panthera nebo Ant-mana. Alespoň tedy co se týče Česka, kde letos Avengers s podtitulem Infinity War skončili na druhém místě s příjmy ve výši 98,4 milionu korun při 622 tisících diváků.

Přesto se jeden z globálně nejúspěšnějších filmů nedokázal přehoupnout přes magickou hranici 100 milionů korun, kterou letos překonal pouze snímek Bohemian Rhapsody, pojednávající o životě zpěváka a frontmana kapely Queen Freddieho Mercuryho, jenž v Evropě a potažmo i v Česku slavil obrovský úspěch. Letos skončil na prvním místě prozatím se 140,7 milionu korun a díky stále silné aktuální návštěvnosti v kinech se předpokládá, že se přehoupne přes 150 milionů.

To by z Bohemian Rhapsody udělalo v rámci Česka druhý nejúspěšnější film historie, hned za Avatarem od Jamese Camerona z roku 2009. Na druhé příčce se ještě před ohlášením výsledků za aktuální týden drží se 146 miliony česká pohádka Anděl páně 2. Na třetí příčce se letos umístí další český snímek Po čem muži touží, který v příjmech lehce přesáhl 79 milionů korun, následovaný hollywoodským trhákem Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny se 70 miliony a animákem Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená se 66 miliony.

Pouze těchto pět filmů se letos v rámci Česka postaralo o celkové příjmy ve výši 454,6 milionu korun, což představuje téměř 24% nárůst oproti loňskému roku, kdy první pětice filmů v příjmech dosáhla na 368 milionů korun. Loni se to podařilo díky titulům jako Já, padouch 3Piráti z Karibiku: Salazarova pomstaStar Wars: Poslední z JediůThor: Ragnarok nebo Po strništi bos.

Naopak v příštím roce se očekává, že takřka jediný snímek, který by mohl zásadně konkurovat celkové bilanci letošního hitu Bohemian Rhapsody bude v rámci Česka další pokračování marvelovky Avengers: Endgame, na které nedávno Marvel lákal prvním trailerem. To se ovšem ukáže až v průběhu dubna až května příštího roku, premiéra je totiž naplánována na 26. dubna.

Celosvětově nejúspěšnější za letošní rok nicméně Bohemian Rhapsody není, to se v celkovém globálním žebříčku prozatím ustálilo na osmé pozici s 668,6 miliony dolarů. Za letošek jednoznačně vedou v mezinárodním rozsahu zmínění Avengers: Infinity War, kteří přesáhli rekordní 2 miliardy dolarů, následované další marvelovkou Black Panther s 1,34 miliardy dolarů a Jurským světem: Zánik říše s 1,3 miliardy dolarů.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Zvířecí influenceři táhnou. Slavní psi na Instagramu už mají vlastní agenturu a vydělávají miliony korun

Nela VítováNela Vítová

pug
0Zobrazit komentáře

Se stále větším rozmachem sociálních sítí už uživatele nebaví nahrávat příspěvky na Instagramu a vytvářet Instastories pouze ze svých účtů a spousta z nich proto zakládá účty také svým domácím mazlíčkům. Ať už jde o psy, kočky nebo třeba opice, majitelé ukazují svou lásku ke zvířecím společníkům tím, že je denně fotí, natáčí a píší za ně popisky k příspěvkům. Ze zdánlivého koníčku se navíc stává lukrativní byznys, který majitelům zvířat díky spolupráci s firmami dokáže vydělat nemalé peníze.

Protože už dnes podobně jako lidští influenceři mají vlastní agenturu také psi. Jmenuje se The Dog Agency a v New Yorku ji založila absolventa práv na Harvardu Loni Edwardsová. Vzhledem k tomu, že v posledních letech popularita zvířecích profilů mnohonásobně vzrostla a stále se zvyšuje, zdá se, že neexistuje důvod, proč by takový byznys nemohl fungovat.

Koneckonců známý hashtag #dogsofinstagram má na Instagramu již více než 124 milionů označení a nejsledovanější pes světa, Jiff The Pomeranian, má bezmála devět milionů sledujících. To je pětkrát více, než má nejsledovanější český účet na Instagramu, který vlastní Petr Čech.

JiffThePomeranian

Nejsledovanější pes na instagramu, Jiff the Pomeranian

The Dog Agency spolupracuje se světově známými firmami, mezi které se řadí mimo jiné i Google, Dyson, 20th Century Fox, Accor Hotels, Purina či Nikon. Newyorská agentura se v této chvíli stará o zhruba 160 klientů a ačkoliv se specializuje především na psi, řídí spolupráce také několika instagramových koček a opic. Hlavním úkolem zaměstnanců agentury je, stejně jako u těch lidských, vytváření nových strategií pro získávání fanoušků, vedení placených reklam i zajišťování brand managementu a osobního setkávání s fanoušky po celém světě.

„Pomáháme jim se získáváním fanoušků, ale také se snažíme vymyslet ten správný další krok v jejich kariéře. Ať už je to napsání knihu či spuštění prodej vlastní značky,“ vysvětluje šéfka The Dog Agency Loni Edwardsová pro magazín Fast Company, která k založení vlastní agentury pro zvířecí influencery nakročila tak, že si pořídila fenku francouzského buldoka jménem Chloe.

legoastronaut

Přečtěte si takéČesko je evropská hračkářská velmoc. Vývoz hraček za 2 miliardy eur nejvíce táhne LEGOČesko je evropská hračkářská velmoc. Vývoz hraček za 2 miliardy eur nejvíce táhne LEGO

Do té doby Edwardsová vedla v New Yorku vlastní módně-technologickou společnost emPOWERED, která mimo jiné získala patent pro systém na zavedení telefonní nabíječky do kabelek a jiných módních doplňků. Do jejího hektického života nicméně přišla zvířecí společnosti v podobě Chloe, kterou brzy začala ukazovat na Instagramu. A jelikož ji během velmi krátké doby začaly přibývat desítky tisíc fanoušků, na nápad s vlastní agenturou bylo zaděláno.

sometimescarl

Jeden z klientů The Dog Agency, vystupující na instagramu pod jménem sometimescarl

V té době jí už začínaly přicházet nabídky spolupráce od různých společností, a tak se zanedlouho rozhodla svůj obsah udělat výnosným. „Chloe měla mnoho příležitostí pro spolupráci s různými značkami a na akcích jsem se setkávala s majiteli ostatních známých psů, pro které byla právě sláva jejich mazlíčků hlavním zdrojem příjmů,“ vzpomíná na začátky svého podnikání se zvířecími influencery 34letá Loni Edwardsová. Díky zkušenostem z práv Američanku napadlo, že začne právě jim nabízet zpracování smluv pro spolupráce.

Minimálně 50 tisíc sledujících

Když poté přišla žádost o odkoupení její předchozí firmy emPOWERED, rozhodla se využít příležitosti a krátce nato založila The Dog Agency. „Neexistovalo žádné ústředí, které by spojovalo všechny zvířecí influencery. Značky tak posílaly zprávy na instagramy stovek zvířat a jen málo z nich se dočkalo odpovědi. Neuvědomují si totiž, že jejich majitelé mají často práci na plný úvazek a nemají čas zprávy denně kontrolovat. Proto jsem cítila potřebu to všechno spojit dohromady,“ popisuje Edwardsové začátky agentury.

Ředitelka The Dog Agency tvrdí, že když přijde na spolupráce, psi jsou mnohem oblíbenější než lidé a veřejnost jim to nemá tolik za zlé. „Zvířata dělají lidi šťastné a všichni je milují. Nezveřejňují nikde své názory na politiku ani se neopíjí na večírcích. Mají tak všechny výhody běžných lidských influencerů, ale k tomu ještě další výhody navíc,“ vysvětluje. K získání možnosti stát se klientem agentury je třeba, aby měl pes na Instagramu více než 50 tisíc sledujících a dobrou aktivitu u svých příspěvků ze strany ostatních uživatelů.

dog-agency-web1

Kromě toho, že se agentura stará o čísla, je jejím úkolem také zajistit, že majitel má se svým zvířetem pouze dobré úmysly a svůj čas do sdílení svého mazlíčka na Instagramu vkládá, protože ho to baví. Podle Edwardsové se totiž často stává, že lidé do toho svá zvířata nutí především za vidinou peněz. To však nemusí být zcela překvapivé vzhledem k tomu, že její průměrný klient se 100 až 200 tisíc sledujícími si za jeden příspěvek vydělá až několik tisíc dolarů. Psům s více než milionem fanoušků může sponzorovaný příspěvek dokonce vynést mezi 230 až 360 tisíci korun, což je zhruba 5 až 8 milionů korun.