V roce 2005 se tedy ještě 19letý Pete Cashmore rozhodl, že založí vlastní blog. Blog, ze kterého postupem času vyrostl jeden z nejznámějších technologických serverů, jenž čítá miliony měsíčních uživatelů – Mashable. Ten se teď postupně stává součástí mediální a vydavatelské společnosti Ziff Davis.
Podle informací, se kterými přišel deník The Wall Street Journal, je akvizice stanovena na pouhých 50 milionů dolarů (cca 1,1 miliard korun), což je 20 procent valuace, které tento newyorský magazín dosahoval minulý rok. Obě strany situaci odmítly komentovat.
Z ekonomického hlediska tento prodej dává smysl. Minulý rok vykázal Mashable čistou ztrátu 10 milionů dolarů, a to i přes 15milionovou investici s valuací 250 milionů dolarů od americké televizní sítě Turner Broadcasting System za účelem spolupráce na videoobsahu a 36% růst tržeb. Cashmore tak potřeboval něco změnit a místo dalších investičních kol nabídl svou firmu k odkoupení.
V září letošního roku měl Mashable podle všeho vést debaty na toto téma s německou mediálně-televizní společností ProSeibenSat.1, byť nakonec ke koupi nedošlo. Nově tak server spadne pod zmíněné vydavatelství, které zahrnuje další oblíbené magazíny jako PCMag, IGN nebo Geek.com.
Pete Cashmore a kolega z CzechCrunche, Václav Bedřich
Tesla si stejně jako Apple vždy zakládala na perfektních prezentacích nových produktů, které bývají odhaleny přímo u sídla v kalifornském Hawthorne. Jedna z takových prezentací, kterou vedl přímo Elon Musk, se uskutečnila včera – odhalen byl po několikátém odsunutí elektrický nákladní automobil a také jedna velmi nečekaná věc.
Nejprve ke kamionu – Musk potvrdil, že Tesla Semi dokáže při maximálním zatížení 80 tisíc liber (40 tun) zrychlit z 0 na 60 mil za hodinu za úctyhodných 20 vteřin, bez nákladu pak za pouhých 5 sekund. Maximální dojezd při běžné dálniční rychlosti 65 mil (105 km) za hodinu s plným nákladem dosahuje 800 kilometrů! Podobně rychle navíc Semi dokážet jet i do kopce.
Dobití na dojezd 640 kilometrů má trvat necelých 30 minut a dobíjet by mělo být možné i při vykládce nákladu. Uvnitř kamionu je pouze jedno sedadlo a dva displeje po stranách, které nahrazují jak venkovní zpětná zrcátka kamerovým systémem, tak poskytují všechny důležité informace o automobilu, a také sklo, které dle testování přežije i nukleární výbuch. Díky umístění baterií pod hlavní kabinou je navíc celá konstrukce takřka nepřevrhnutelná.
Tesla Semi se bude vyrábět ve dvou barevných variantách – bílé a tmavě šedé matné barvě, to vše s depozitem 5000 dolarů a zahájením produkce začátkem roku 2019. Cena zatím finálně potvrzena nebyla, ale oproti běžným nákladním automobilům zvládne Tesla Semi jezdit za 1,26 dolarů na míli, oproti běžným 1,51 dolarům za míli u dieselových kamionů. Podstatnou věcí jsou také asistenční systémy – hlídání pruhů, automatické brždění jako prevence kolize či systém pro prevenci smyku a převrácení.
Musk si je dokonce novinkou tak jistý, že Tesla dává garanci bezporuchovosti na 1 milion mil – díky čtyřem nápravám a speciálnímu brzdovému systému není třeba ani tak častý servis. Hned po tomhle všem světla na pódiu zhasla a vypadalo to, že je konferenci konec – po necelé minutě se ovšem objevilo na velkém displeji video a ze Semi trucku vyjelo supersportovní auto, které jsme prozatím ještě neviděli.
Znovuzrození ikonického Roadsteru
Tesla se před takřka 9 lety objevila se svým prvním automobilem, luxusním sportovním kabrioletem, který je zároveň dosud nejdražším autem v historii Tesly. Od té doby jsme mohli vidět už jen Modely S, X nebo 3 – teď se z absolutní tmy vynořila nová podoba tohoto ikonického Roadsteru, který se na trhu objeví již v roce 2020.
Chystaný Tesla Roadster
Pokud jsme si dosud mysleli, že je Model S v nejvyšší konfiguraci senzací, co se týče rychlosti, Musk nás vyvedl z omylu. Nový Roadster totiž akceleruje z 0 na 60 mil za pouhých 1,9 sekund, čtvrt míle ujede za 8,8 vteřin s maximální rychlostí přesahující 250 mil, respektive 400 kilometrů, za hodinu a kapacitou baterie na dojezd 1000 kilometrů.
Jde tak o vůbec první elektrické auto, které by se mělo takto zásadnímu dojezdu přiblížit. K dispozici bude na úvod pouze 1000 kusů s cenovkou 250 tisíc dolarů, tedy 5,4 milionu korun s platbou předem. Další kusy budou v základu o milion korun levnější s rezervační zálohou ve výši 50 tisíc dolarů. Kabriolet Tesly navíc pojme až čtyři lidi, byť s malým prostorem na nohy vzadu, a má mnohem vyšší kapacitu kufru než konkurence, s ohledem na to, že není přítomen žádný motor.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.