Plague Inc. se 130 miliony hráčů kvůli koronaviru obrací herní mód naruby. Místo vyhubení musíte lidstvo zachránit
Populární hra Plague Inc., kterou si za osm let od jejího vydání stáhlo na 130 milionů uživatelů a díky tomu se pořád udržuje na předních příčkách oblíbenosti, přichází se zásadní novinkou. V reakci na globální pandemii koronaviru a poté, co byla hra zakázána v Číně, přichází s herním plánem, ve kterém hráč musí lidstvo před nákazou a zánikem naopak zachránit.
V běžném módu Plague Inc. (v českém překladu mor) hráč vystupuje jako šiřitel nemoci ve formě například bakterie, viru či parazitu a jeho úkolem je vyhubit lidstvo. Po výběru země s pacientem nula rozvíjí různé vlastnosti nemoci v oblasti přenosu, symptomů a dalších schopností.
Lidstvo na vzniklou šířící se nákazu reaguje různými opatřeními, podobně jako dnes vidíme v reálném světě třeba s uzavíráním hranic nebo alokováním mnoha prostředků do vývoje vakcíny a léčby. Hra, která vznikla už v roce 2012, tak nabízí kombinaci strategie a realistického simulátoru.
Hra z dílny britských Ndemic Creations eviduje již více než 130 milionů uživatelů po celém světě a dlouhodobě se v žebříčcích drží na předních místech nejstahovanějších (placených) her. Velkou vlnu nárůstu zájmu přitom zaznamenává i v posledních týdnech, což se podle tvůrců děje při každém větším šíření nákazy ve světě, třeba i v případě eboly před několika lety.
„Hru jsme speciálně designovali tak, aby byla realistická a informativní, aniž by vytvářela senzaci kolem vážných problémů reálného světa. Tím jsme získali uznání od CDC (americké centrum pro prevenci chorob – pozn. redakce) a dalších předních zdravotnických organizací po celém světě,“ uvedla firma Ndemic Creations ve svém prohlášení k současné situaci.