Po dluhopisech Rohlíku se zase zaprášilo. Za necelý měsíc Čupr upsal tři miliardy a přidává další
Online supermarket Rohlík chce ve své třetí emisi do Vánoc stihnout získat ještě další miliardu. Jeho valuace se blíží 50 miliardám.
Přibližně v polovině listopadu Tomáš Čupr opět umožnil investorům nakoupit dluhopisy jeho online supermarketu Rohlík. Objem emise byl stanoven na tři miliardy korun s možným navýšením a nyní již hlásí, že společnost Rohlik.cz Investment, mateřská společnost Rohlik Group, tuto emisi úspěšně dokončila. V reakci na silnou poptávku se ji ale rozhodla navýšit o další miliardu, úpis tak pokračuje do 20. prosince.
Pro Rohlík jde již o třetí emisi dluhopisů, například v roce 2021 to bylo 1,7 miliardy korun, další miliarda přibyla loni. „Aktuální emise navazuje na dvě předchozí a velmi úspěšné emise, kdy se po dluhopisech doslova zaprášilo. Investoři je naposledy vykoupili během pouhých osmačtyřiceti hodin,“ komentuje Čupr.
„Společnost během úpisu zaznamenala dotazy držitelů dluhopisů z předchozí emise na možnost vyměnit je za dluhopisy nové emise a podpořit tak ambiciózní růst firmy a její investice na nových trzích. Přestože emitent dosud nerozhodl o dřívějším splacení předchozí emise dluhopisů, vyjde vstříc individuálním žádostem investorů,“ popsala společnost v tiskové zprávě.
Tato výměna má investorům přinést výnos během dalších pěti let a má překonávat výnosy předchozí emise. Aktuální dluhopisy přitom nabízí základní výnos do splatnosti deset procent ročně, který zahrnuje výnos z kuponu (šest procent ročně) a k tomu mimořádný výnos ve výši dvacet procent vyplácený na konci splatnosti dluhopisu, v přepočtu čtyři procenta ročně. Na emisi se podílejí J&T Banka, Česká spořitelna a PPF banka.