Po papírových brčkách McDonald’s nasazuje i dřevěné příbory. V Česku tím chce ušetřit 38 tun plastů ročně

Restaurace McDonald’s

Foto: McDonald’s

Pokud za normálních okolností v Česku zavítáte do jedné z provozoven řetězce McDonald’s a objednáte si pití, nedostanete k němu plastové brčko, ale papírové, které má být šetrnější k životnímu prostředí. A byť mohou být názory na poněkud „mokvající“ papírové brčko jakékoliv, ekologie jako taková je pro McDonald’s klíčová. Nyní v tomto duchu razí další novinku, která se týká příborů.

McDonald’s se v Česku a na Slovensku naplno pustil do nahrazování plastových příborů za dřevěné, které budou dodávány k salátům, variantám pokrmů bez bulky (tzv. naked) i snídaňovým míchaným vejcím, případně na vyžádání u pultu. České zastoupení amerického řetězce pro CzechCrunch uvádí, že jde o logické vyústění úspěšného pilotního provozu.

„Pilotní test nám umožnil odladit provozní detaily, které jsou s touto změnou spojené, čímž se splnilo naše očekávání. Cílem testu bylo také vnímat zákaznické reakce, což nám do značné míry zkomplikovala omezení plynoucí z pandemie, proto je hodnotili zejména naši zaměstnanci z pohledu spotřebitele,“ uvádí McDonald’s.

mcdonalds-olomouc

Interiér nové pobočky McDonald’s v Olomouci

Foto: McDonald’s

Právě úvodní testování probíhalo u McDonald’s minimálně od prosince loňského roku, kdy se dřevěné příbory do tuzemských a slovenských poboček dostávaly. Nyní je má mít k dispozici drtivá většina provozoven, byť stále ještě záleží na skladových zásobách. Pokud chybí, jsou k dispozici ty plastové.

Důvod pro toto rozhodnutí plyne z většího zaměření McDonald’s na ochranu životního prostředí. Díky výměně plastových příborů za dřevěné se má ročně ušetřit 38 tun plastového odpadu, což by v přirovnání ke slisovaným balíkům plastových lahví mělo odpovídat bezmála výšce Žižkovské věže v Praze.

Na nové příbory, vyrobené z březového dřeva a leštěné karnaubským voskem, se navíc pohlíží jako na biodegradabilní odpad, který lze kompostovat nebo zpracovávat na bioplyn. Současně jsou dalším dílkem ekologické skládačky firmy, která se na globální úrovni zavázala, že do roku 2025 bude vyrábět všechny obalové materiály z obnovitelných, recyklovaných či certifikovaných zdrojů.

„V Česku si v tomto ohledu stojíme více než obstojně. Aktuálně je 88 % obalů pro zákazníky, do kterých balíme naše jídlo, z papíru. Tyto papírové obaly jsou vyrobeny z certifikovaného nového papíru nebo z papíru s podílem recyklovaného,“ zmiňuje pro CzechCrunch české zastoupení McDonald’s a dodává, že Česko je jednou ze zemí, kam ekologické iniciativy vstupují mezi prvními.

Zdaleka ale nejde o první nahrazení podobného charakteru. V minulosti se například odstranily kelímky u ovocných džusů a mléčných shaků, zrušila se plastová víčka ze zmrzliny McFlurry a nahradila se plastová brčka za papírová, což vzbudilo vlnu emocí.

Část naši zákazníků upřednostňuje brčko plastové, a to hlavně kvůli komfortu. Jsme ale přesvědčeni, že tento malý ústupek z osobního komfortu je to nejmenší, co může každý z nás udělat pro zlepšení stavu planety,“ odpovídá firma a zmiňuje, že dalším krokem budou „pitelná víčka“, která se zavádí i ve Francii.

mcdonalds-brcko

Kelímek s papírovou verzí brčka

Foto: McDonald’s

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.