Pokládá jednoduché otázky a tím ulehčuje složité nákupy. Startup Outfindo teď nabírá další miliony

„Věříme, že AI změní způsob, jak nakupujeme. Outfindo do této vize dokonale zapadá,“ komentuje investici Ivaylo Simov, partner Eleven Ventures.

_outfindo-founders_

Foto: Outfindo

Zakladatelé startupu Outfindo: zleva Jan Matějů, Martin Chrz a Ondřej Bouda

0Zobrazit komentáře

Zákazníci, kteří vybírají složitější produkt, kterému zcela nerozumí, jsou v nabídce e-shopů ztraceni. Jan Matějů si to uvědomil, když se ho kamarádi jako odborníka na cyklistiku stále ptali, jaké kolo by si měli vybrat. Založil proto online průvodce koupí, který jednotlivé modely nepředhazuje, ale ptá se, na co by je zákazník chtěl použít. Startup Outfindo, který dnes pomáhá i s výběrem dalších produktů, teď získal další investici. Přinášíme souhrn nejdůležitějších informací.

Zainvestovaný startup: Outfindo

Kdo investuje: Kolo vedl bulharský fond Eleven Ventures, investici podpořili čeští Lighthouse Ventures a Borovička Capital.

Kolik a v jakém kole: 1,2 milionu eur (přes 30 milionů korun) v tzv. late-seed investici.

Kolik již startup získal: První externí kapitál získalo Outfindo v roce 2021, kdy do něj v rámci pre-seedového financování přiteklo 10 milionů korun od tvůrce Beat Saberu Jaroslava Becka a manažera Roberta Kyncla pod hlavičkou Jaro Capital. O dva roky později pak startup dostal hned dvě investice – nejprve 16,6 milionu korun, posléze dalších 21,6 milionu. Peníze poslal například fond Presto Ventures či zakladatel jednorožce Mews Richard Valtr.

Co Outfindo dělá: Zjednodušuje složité online nákupy, a to pomocí jednoduchých otázek. Ty zužují možnosti výběru pouze na produkty, které nejlépe odpovídají potřebám zákazníků. Technologie Outfinda stojí na dvou modelech umělé inteligence: jedna analyzuje chování zákazníků a poskytuje personalizovaná doporučení, druhá zpracovává produktová data pro maximální přesnost.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Zakladatelé: Jan Matějů, Martin Chrz a Ondřej Bouda

Jaký je cíl: Zavést samoobslužné řešení, které umožní snadnou implementaci i menším e-commerce obchodníkům. „Věříme, že AI změní způsob, jak nakupujeme a vybíráme produkty. Hodnota, kterou Outfindo přináší, do této vize dokonale zapadá. E-shopy mohou zákazníkům poskytnout skvělý uživatelský zážitek – a zároveň zůstávají konkurenceschopné i vůči těm největším hráčům,“ komentuje investici Ivaylo Simov, partner Eleven Ventures.

Jak je startup velký: Zatímco na začátku Outfindo pokrývalo dvě produktové kategorie ve dvou zemích, nyní podporuje 26 produktových kategorií v 10 zemích a spolupracuje s významnými e-commerce hráči, jako jsou například Bikero, Růžový Slon, Cycles UK, Allegria nebo Grenion.

Proč je to zajímavé: „Slibem umělé inteligence byla odjakživa pomoc a zjednodušení složitého světa kolem nás. Outfindo nejen, že pomáhá ze složitého výběru udělat jednoduchý, ale také pracuje s největší překážkou v komplexním nákupním procesu jistotou, že jsem si vybral správně,“ dodává Vojta Roček, partner Presto Ventures, které bylo hlavním investorem v předchozím kole financování v roce 2023. 

Na co startup plánuje peníze využít:Investice nám umožní rychlejší vstup na nové trhy a rozvoj našich technologií, konkrétně v oblasti automatizace produktových dat a jejich obohacení. To je klíčové pro e-shopy závislé na platformách, jako je Google Shopping, kde je nutné ladit úplnost a komplexitu produktových dat,“ vysvětluje Jan Matějů. Startup chce navíc pokrýt i další produkty, například klimatizace, herní konzole nebo digitální kamery.

Vše o startupových investicích

Rubriku Startupy podporujíjt-retina

Presto Ventures

Presto je venture kapitálová firma, která propojuje strategické investice a…

CzechCrunch Jobs