Tržiště na doučování jim nevyšlo, ale zjistili, že můžou zefektivnit práci lektorů. Teď hlásí investici
Startup Flowlance podpořila Klára Losert z Talkbase. Po restartu svého produktu chce získat většinu českého trhu a pomalu se kouká i do zahraničí.
Původně vyvíjeli tržiště, na němž propojovali lektory se zájemci o doučování. Uspěli ve startupové soutěži a získali prvního investora, po osmi měsících jim ale došli prostředky a museli svůj byznys od základů změnit, což zahrnovalo také propuštění celého sedmičlenného týmu. Díky svému prvnímu produktu ale prý objevili novou díru na trhu a chtějí změnit způsob, jak lektoři přistupují ke své práci. A na palubu přibrali dalšího andělského investora.
Jejich první produkt se jmenoval Study Hub, již během loňského léta ale zakladatelé Štěpán Calta a Patrik Kruntorád pro CzechCrunch popisovali, že se za ním rozhodli udělat tlustou čáru a začali pracovat na novém. „Svět se digitalizuje a trh s lektory se v tomto ukázal jako skvělá příležitost. I přestože většina z nás již používá chytré telefony a hromadu aplikací na zjednodušení a zefektivnění práce, často se setkáváme s tím, že lektoři používají několik aplikací, někdy pět až osm, excel a k tomu ještě fyzický poznámkový blok,“ vysvětluje Kruntorád.
S novým zaměřením produktu, který se jmenuje Flowlance, tak chtějí práci lektorů modernizovat a umožnit jim přesunout si všechnu svou administraci na jedno místo. „A to od prvotní interakce se studentem přes administrativu spojenou s výukou až po fakturaci či účetnictví,“ doplňuje Kruntorád. Nástroj umožňuje vytvářet online hovory a schůzky na pár kliknutí, automaticky posílá připomínky i e-maily a je možné přes něj platit kartou či pomocí Apple Pay.
Nyní po necelém roce vývoje přechází do plné verze. „Z minulosti jsme se poučili, produkt jsme budovali společně s komunitou, která jej bude užívat, a vše konzultovali s mentory ze startupového světa,“ říká pětadvacetiletý spoluzakladatel Flowlance, jenž prošel i akcelerací CzechCrunch Startup Academy.
Kruntorád s Caltou strávili více než tři sta hodin hovory a schůzkami s lektory a spojili se také s komunitou Digitální lektoři, díky čemuž nasbírali dostatek informací o tom, jak pracují. Například zjistili, že měsíčně jim administrativa zabírá deset až patnáct hodin, kdy se lektoři „obírají“ o docela velkou částku v řádech tisíců korun. „S Flowlance jsou schopni ušetřit přes osmdesát procent tohoto času, věnovat se výuce dalších studentů, a hlavně se více soustředit na rozvoj svého podnikání,“ přibližuje Calta.
Talkbase
Aktuální prioritou startupu je prosadit se na českém trhu, čímž si chce stabilizovat finanční prostředky, prodloužit ranvej a přichystat se na další finanční kolo. Než se zakladatelé do tohoto bodu dostanou, tak jim na cestě pomůže i andělská investorka Klára Losert, spoluzakladatelka českého startupu Talkbase, jenž v loňském říjnu získal na české poměry rekordní investici. Podle zdrojů CzechCrunche Flowlance nyní získal jednotky milionů korun, již dříve jej podpořil také investor Kamil Vacek.
V dlouhodobějším výhledu se pak Flowlance dívá také po zahraničí. „Podobně jako lektory chceme naše budoucí uživatele nejdříve pořádně poznat a pochopit jejich potřeby. I proto se s týmem začínáme věnovat analýze zahraničních trhů a hledáme, kde je nejlepší příležitost v tuto chvíli expandovat. Trh s lektory pro nás ale není konečná, naopak jde o startovní čáru. Jakmile budeme mít jistotu, že je na to platforma připravená, budeme expandovat do ostatních vertikál, ať už jde o osobní kouče a trenéry, psychoterapeuty, nebo freelancery obecně,“ dodává Kruntorád.