Porsche stvořilo vůz na hraně legality. 911 GT3 RS přivádí techniku z okruhů na běžné silnice
Porsche slaví své úspěchy ve světě motorsportu a k oslavám zve i zákazníky prostřednictvím žhavé novinky inspirované závoděním.
Rodina RS, neboli Rennsport, zahrnuje skutečně ostré speciály, které pozvedávají klasické produkční verze vozů Porsche na zcela nový level. Platí to i pro novinku 911 GT3 RS, auto doslova napěchované závodními technologiemi, které Porsche vkládá do rukou úplně běžných řidičů.
Základem se stala verze 911 GT3, ale díky RS úpravám vzniklo v německé automobilce učiněné monstrum. Kapota, přední blatníky a také dveře byly nahrazeny plastem vyztužovaným karbonem, díky čemuž je hmotnost vozu co nejvíce držena na uzdě. Auto zároveň dostalo řadu aerodynamických prvků, ze kterých nejvíce bije do očí masivní křídlo. To má za úkol tlačit automobil k vozovce, ze které by se při plném sešlápnutí pedálu možná mohl i vznést. Výsledkem je vůbec nejextrémnější aerodynamický balíček, jakým kdy byla 911 ověnčena.
I přes použití množství karbonu je nakonec hmotnost přeci jen o něco vyšší než u standardního GT3. Porsche se proto rozhodlo vyškrábnout z plochého šestiválce 14 koní navíc, a tak se absolutní výkon vozidla dostal na 525 koňských sil.
To by nebylo možné bez úprav a dílů, které mají běžně své místo na okruzích a na silnici k vidění příliš často nejsou. Jedná se například o přepracovaný systém sání s jednou škrticí klapkou či upravenou sedmistupňovou převodovku PDK s kratšími koncovými převody.
Porsche 911 GT3 RS je schopné hnát se kupředu rychlostí až 296 km/h. To sice není ta vůbec nejbláznivější rychlost, nicméně automobilka tím dává najevo, že spíše než o extrémní neurvalost jí jde o efektivitu a dokonalost zpracování.
To se promítá i do podvozku, kde se opět hlásí ke slovu několik technologií známých z motorsportu. Přepracovaná byla zadní náprava i řízení zadních kol. Tlumiče mají vyšší tuhost a inženýři se zaměřili také na rovnováhu podvozku při brzdění ve vysokých rychlostech. Kovaná kola byla obuta do závodních pneumatik od Michelinu a úpravám se nevyhnuly ani brzdy s většími a tlustšími kotouči.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs