PPF Petra Kellnera investovala 1,7 miliardy Kč do britského cestovatelského startupu
Finanční skupina PPF vlastněna nejbohatším Čechem Petrem Kellnerem už dávno není aktivní pouze na tradičních trzích pojišťovnictví nebo bankovnictví, ale úspěšně koketuje i s technologiemi. Důkazem byl například vstup PPF do investiční skupiny Mall Group a internetového portálu Heureka, kde Kellner a spol. získali loni 40procentní podíl.
Nyní PPF opět rozšiřuje svůj internetový záběr, to když investuje 80 milionů dolarů, v přepočtu 1,67 miliardy Kč, do londýnského startupu Culture Trip. Ten cílí především na generaci mileniálů, kterým díky spolupráci se zhruba 300 externími autory z celého světa nabízí zajímavý cestovatelský obsah, tipy, fotky a videa.
Není to mimochodem první investice, kterou britský startup od Kellnera, jehož majetek přesahuje 300 miliard Kč, obdržel. V roce 2016 totiž česká PPF vedla první investiční kolo, kde společně s několika dalšími investory vložila do startupu 20 milionů dolarů. Celková investice tak nyní činí 100 milionů dolarů, v přepočtu zhruba 2 miliardy Kč.
“Měli jsme možnost sledovat obrovský růst, kterým Culture Trip v posledních letech prošlo a díky špičkovému týmu a viditelnému nadšení, které v projektu panuje, si myslíme, že Culture Trip má velkou šanci způsobit totální revoluci jak na mediálním, tak cestovním trhu. Jsme rádi, že můžeme Culture Trip pomoct urychlit jeho plány s expanzí a těšíme se na jeho další vývoj,” řekl ředitel pro řízení strategických projektů skupiny PPF Ladislav Chvátal.
Culture Trip jinak měsíčně navštíví okolo 13 milionů unikátních návštěvníků a ve firmě také údajně působí několik bývalých vysoce postavených zaměstnanců z firem jako Google, YouTube nebo Facebook.
Foto: PPF