Práce v Avastu se zásadně promění. Noví zaměstnanci se s ostatními ještě nepotkali a možná ani nepotkají
Pražské sídlo Avastu
Reakce české vlády na pandemii je proměnlivá jako počasí. Od pátku mají lidé, pokud možno, opět zůstat pracovat z domova. Na Avast však proměnlivá nařízení nedopadají. Tuzemský antivirový obr se totiž již v létě rozhodl, že do konce roku zůstanou jeho kanceláře zavřené. Avast tak dokázal nejen to, že svým zaměstnancům důvěřuje, ale také, že na krizové situace dokáže efektivně reagovat a držet směr.
Výkonný ředitel firmy Ondřej Vlček nyní ve svém příspěvku na LinkedInu představil nové firemní procesy, které reflektují změny posledních měsíců. Kromě práce odkudkoliv přibude od nového roku neomezená dovolená, svoboda v organizování pracovního času a zaměstnanecké akcie.
Avast, který letos utržil už 15 miliard korun, však chce být připraven i na časy, kdy se zaměstnanci vrátí zpět do kanceláří. Připravují se proto nová studia pro spolupráci týmů i klidnější zóny pro nerušenou práci jednotlivců. „Rok 2020 zpochybnil naše předsudky, chování a dokonce i hodnoty,“ přiznal Vlček v úvodu svého příspěvku.
Sbližování offline a online prostředí nemohlo nabrat větší akceleraci a Vlček předjímá důležitost jednodušších a agilnějších pracovních opatření. Management se proto sešel u rýsovacího prkna a začal hledat možnosti pro větší flexibilitu zaměstnanců v budoucnosti, jakkoliv může být nepředvídatelná.
Od ledna 2021 v Avastu přestanou řešit, kolik hodin zaměstnanec strávil na svém úkolu, i to, zda sedí v kanceláři, nebo na Kanárských ostrovech. Pozornost směřují čistě na výsledky. Zaměstnanci si tak mohou bez těžkého svědomí dovolit spát až do oběda a místo pátku pracovat v neděli. Samozřejmě pokud zrovna nemají schůzku s klientem.
Avast po svých lidech vyžaduje maximální efektivitu a věří, že právě absolutní svoboda jim v tom pomůže. Budují kulturu s každodenní flexibilitou, kde si lidé mohou svůj režim řídit tak, aby vyhovoval jejich osobním potřebám na neformálním ad-hoc základě.