Pražský donáškový startup DoDo rozšiřuje počet kurýrů, aut a plánuje expanzi mimo Prahu
Nejsou to ani dva roky od doby, kdy na popud amerického startupu Magic, nabízejícího donáškovou službu s komunikací za pomocí SMS zpráv, vzniklo české DoDo (nyní iDoDo.cz), které spustila skupina KKCG Karla Komárka, majitele Sazky. Zatímco Magic se od té doby změnil na kompletního asistenta pro osobní i firemní účely, DoDo se zaměřilo převážně na rozvoz jako takový.
Na začátku března se navíc celý startup přesunul z KKCG do rukou e-commerce akcelerátoru Inveo, který začíná naplno šlapat do jeho expanze. V Praze má nově DoDo k dispozici nové lokality, které pokrývají okrajové části města, na 30 aut sloužících k rozvozu a přibližně devadesátku kurýrů, kteří zvládnou odbavit většinu požadavků během 45 až 60 minut.
K tomu doplňuje Michal Menšík, CEO iDODO.cz:
„Navýšení počtu pěších i motorizovaných dodů nám pomůže pokrýt především zakázky, které máme od e-shopů a dalších e-commerce subjektů. Nicméně pokud zájem o službu poroste setrvalým tempem, čeká nás růst další, a to i do ostatních větších měst.“
Jak ale sám zmiňuje, většina aktuálních požadavků je vyřizována mimo automobil, protože tam lze odhadnout čas na vyzvednutí, doručení nebo zařízení dané věci daleko přesněji, než v případě silniční dopravy. DoDo nabízí své služby jak menším zákazníkům, tak korporátním klientům, kteří poté platí podle vzdálenosti a stráveného času. Startup se chce momentálně zaměřit na urychlení rozvozu, stabilizaci provozu a poté i rozšiřování do dalších měst v Česku.
DODO