Před lety prodal Slido gigantu Cisco a investuje do startupů. Podpořil řešení, které šetří náklady agentur
Peter Komorník je spoluzakladatelem slovenského startupu Slido, v němž dále působí jako ředitel. Miliony korun poslal firmě Allfred.io.
Globální problémy spojené s válkou, ochlazením ekonomiky nebo inflací negativně ovlivňují i reklamní trh, na kterém agentury musí navíc čelit i boji o talenty, změnám pracovního režimu i snižování rozpočtů ze stran klientů. To řadě z nich přináší výzvy, aby se vůbec udržely v černých číslech. A pomocnou ruku jim podává slovenský startup Allfred.io, který manažerům poskytuje relevantní data pro strategické rozhodování a efektivní management financí a projektů.
„Zatímco většina firem se s problémy vypořádává automatizací procesů nebo integrací různých systémů, mnoho agentur se již desítky let spoléhá na Excel, zastaralé účetní programy nebo univerzální nástroje, které nejsou vzájemně propojené, což vede k roztříštěnosti důležitých dat,“ popisuje ředitel Allfred.io Marek Mrázik, který mimo jiné stál u zrodu reklamní agentury Triad i plánovacího nástroje Kontentino.
Allfred.io tak konkuruje globálním hráčům jako Asana, Monday nebo Trello, jeho tvůrci nicméně podotýkají, že se odlišuje svým přizpůsobením na míru reklamním, digitálním a PR agenturám. Vzhledem k tomu, že má na jednom místě propojovat světy kreativců, account manažerů, financí a ředitelů, efektivněji dokáže sledovat ziskovost klientů či výkonnost týmu a projektů. Centralizace dat má navíc eliminovat chybovost při srovnávání z různých zdrojů.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsSoftware již podle vyjádření využívají stovky uživatelů z agentur jak na Slovensku, tak například v Lotyšsku, skandinávských zemích nebo na Kostarice – a celkem ním řádově prochází desítky milionů eur. Mezi české klienty patří agentury World of Online, FLO, Ambiente, Effe, Made by Vaculik CZ nebo Triad. A podle oficiální závěrky Allfred.io loni dosáhl tržby v přepočtu okolo 1,64 milionu korun se ztrátou 1,6 milionu.
Byznys přitom zaujal i Petra Komorníka, jednoho ze zakladatelů globálně úspěšného slovenského startupu Slido, který koncem roku 2020 prodali technologickému gigantu Cisco. Ten mimo jiné nedávno za více než jednu miliardu korun koupil i brněnskou firmu Smartlook.
Aktuální valuace firmy má být na úrovni 2,5 milionu eur, tedy šedesáti milionů korun. Jaká byla investovaná částka, startup odmítl sdělit. Ale s ohledem na to, že šlo o takzvanou pre-seed investici, u které je zvykem prodat přibližně deset procent podílu ve firmě, tak CzechCrunch předpokládá, že se částka mohla pohybovat kolem 250 tisíc eur, respektive šesti milionů korun.
Komorníka podle vyjádření zaujala komplexnost a relevance dat. „Důležitou roli hrála koncepce produktu a jeho potenciál, ale i zkušenosti lidí, kteří za společností Allfred.io stojí. Jejich přínos pro kreativní podnikání je nezpochybnitelný, což dokazuje globální expanze Kontentina a úspěch Triadu. Jsou důkazem toho, že umí využít poznatky a největší úskalí agenturního světa a přetavit je do řešení, jehož cílem je zjednodušit lidem každodenní práci a přinést agenturám zisk,“ říká Komorník.
Allfred.io plánuje získané prostředky využít na podporu růstu a vývoj produktu s cílem expandovat do celého světa. Samotný startup přitom patří do skupiny Devin Band, vedle zmiňovaného Kontentina, Triadu nebo vývojářské firmy Brackets.sk. Stojí za ní zakladatelé Marek Mrázik, Jaro Zacko a Martin Woska.