Jeden z hlavních konkurentů nejhodnotnějšího startupu světa, Uberu, se z klidného ústranní ukázal na veřejnosti s novým oznámením. Přepravní služba Lyft, která funguje prozatím pouze na americkém území, totiž oznámila investici ve výši 600 milionů dolarů, tedy přibližně 15 miliard korun, která posunuje její valuaci na 7,5 miliardy dolarů, respektive 188,6 miliard korun.
Mezi investory se objevila známá japonská firma Rakuten, spolu s Janus Capital, KKR nebo Alliance Bernstein. Investice přichází přesně v době, kdy Uber trpí závažnými interními problémy, které postihly jak vedení, tak řidiče a samotnou společnost, která v poslední době čelila několika incidentům nebo zákazu všech služeb v Itálii.
Za několik posledních měsíců se navíc podařilo službě rozšířit do 100 dalších měst po celých Spojených státech, o 34 procent zvednout počet jízd na více než 70 milionů za poslední tři měsíce a celkovou částku od investorů touto novinkou navýšit na hranici 3 miliard dolarů, což je nyní pouze třikrát méně, než v případě Uberu, informuje VentureBeat.
Lyft se tak chce soustředit s novou investicí hlavně na to, aby udržel své zákazníky spokojené. V dlouhodobém měřítku jsou totiž mnohem spokojenější s jejich službami a řidiči, než u konkurence – proces výběru řidičů a jejich hodnocení také dle informací funguje efektivnějším způsobem.
Pokud se řekne jméno Vít Endler, některým z vás se dost možná vybaví spojení s e-shopovým gigantem Mall.cz, popřípadě mateřskou společností NetRetail Holding, pod kterou dříve právě zmíněný Mall.cz patřil.
Endler totiž v této společnosti strávil několik let své kariéry, to když začal jako country manažer pro Polsko a během čtyř let z firmy, která na začátku měla 8 zaměstnanců, vybudoval kolos se 150 zaměstnanci a obratem přes 1 miliardu korun.
Po dobu dvou let pak řídil právě NetRetail Holding a zároveň se stal generálním ředitelem Mall.cz, s tím, že po změně akcionářské struktury, která přišla postupně se vstupem Jakuba Havrlanta a jeho investiční společnosti Rockaway do Mallu a následném vzniku Mall Group, si vzal Endler na starost právě rozvoj Mall na polském trhu.
Nyní Endler do svého portfolia zařazuje další aktivitu, to když investuje desítky tisíc EUR do slovenského startupu Virtooal.com, který cílí především na fashion eshopy, kterým umožňuje díky své technologii virtuálního zrcadla vizualizovat jejich zboží na reálných 2D fotografiích zákazníka a údajně zvýšit konverzi nákupu až o 10-50%
„Chceme přiblížit internetové nákupy zase o něco blíž reálnému zážitku z nakupování,“ říká Ondřej Bagin, který jako zakladatel společnosti má nyní na starosti hlavně obchodní část byznysu.
„Jdeme co nejjednodušší cestou, jak vizualizovat zboží na reálné fotografii zákazníka. 3D modelování je hezké, ale pořád velmi drahé. My jdeme cestou 2D modelů. Jsme tak schopni rychle a levně upravit produkty pro virtuální vyzkoušení. Některé značky přicházejí s novými kolekcemi jednou za měsíc, a je proto nutné novou kolekci co nejrychleji připravit pro předvádění ve virtuálním zrcadle. Zároveň samotná integrace virtuálního zrcadla do e-shopu je velmi jednoduchá a funguje na systému plug and play. Naši současní zákazníci nám potvrzují zvýšení konverze o 10–50 % a výrazné snížení vratek zboží,“ dodává Bagin.
Vít Endler, který ve Virtooal.com získal touto investicí minoritní podíl, k tomu pak dodává: „Na start-upu Virtooal.com se mi líbí, že řeší problém, se kterým se e-shopy potýkají, a to reálné vyzkoušení zboží. Pokud e-shop využívá ‚fičurku‘ Virtooal.com, zákazník si nahraje svou fotografii, na které může zkoušet brýle, make-up, paruky, čočky atd. Tato funkce přispívá ke zvýšení konverze a také ke snížení vratek zboží. Vývojářský tým nyní pracuje i na funkci pro fashion e-commerce.“
„Virtooal má šanci stát se globálně využívanou funkcí. Již dnes má platící zákazníky ze západní Evropy, UK a USA. Jde tedy o reálnou společnost, a ne pouze o nápad. Věřím, že moje investice a zkušenosti přispějí k co nejrychlejšímu rozšíření této funkce do e-shopů, protože pomáhá e-shopům i zákazníkům. Zároveň se mi líbí spojení Ondřeje a Petra, kdy jeden je čistý obchodník a druhý 100% IT vývojář,“ doplňuje Endler.
Zakladatelé Virtooal.com Ondřej Bagin a Peter Soós jinak chtějí investici využít především na rychlejší technologický vývoj a rozšíření obchodních aktivit.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.