Příběh čtyř nadějných britských startupů

Screen Shot 2014-12-29 at 15.19.21
0Zobrazit komentáře

Rok 2014 byl pro mnoho startupů přímo žněmi, ať už co se růstu, investic nebo akvizic týče. Magazín VB vybral čtyři nadějné britské startupy, které budou mít v příštích letech slibnou budoucnost a kterým se tento rok nadmíru dařilo.

7658205070_35f772012a_k

Přečtěte si takéKolik peněz v hotovosti drží známé “tech” firmy ke konci roku?Kolik peněz v hotovosti drží známé “tech” firmy ke konci roku?

SwiftKey

Screen Shot 2014-12-29 at 14.54.19SwiftKey se snaží tak nějak přetransformovat způsob, jakým píšeme zprávy na smartphonech a tabletech. Klávesnici změní z ťukání po klávesách na jednoduchý pohyb po obrazovce. Aplikace zaznamenala boom především na Androidu, protože ještě do posledního updatu iOS nebylo možné bez jailbreaku využívat změněnou klávesnici na zařízeních od Applu.

SwiftKey nedávno dostali investici ve výši 17,5 milionu dolarů a po vydání iOS aplikace v září za pouhých 24 hodin zaznamenali 1 000 000 stažení! Aplikace jako taková je samozřejmě zdarma a vydělává na nejrůžnějších grafických customizací, kterými vylepšíte svojí klávesnici k dokonalosti. Momentálně jí používá bezmála 250 milionů lidí, což je především díky tomu, že se transformovala v průběhu z 4 dolarové aplikace na aplikaci neplacenou.

V příštím roce by se díky investici chtěli zaměřit na asijský trh a dále se rozšiřovat na východ, především pak do Indie, kde je momentálně pro startupy nejvyšší potenciál k ovládnutí trhu.

Mind Candy

Screen Shot 2014-12-29 at 15.04.22

Tenhle startup znají zcela jistě moderní rodiče, protože nejednou o alespoň jednu z jejich aplikací zavadili na App Store. Známí jsou především pro svoji sérii postaviček Moshi, které se pomalu z mobilního světa snaží transformovat do filmového průmyslu a klasických videoher.

Startup se chlubí více než 80 miliony uživateli jejich aplikací, které jsou všechny založené na principu freemium. Lidi stojící za tímto fenoménem využívají jednoduchého principu, kdy si vezmou základ například v legendárních hrách jako Mario Kart nebo Candy Crush Saga a přetransformují ho do ještě více vlezlé podoby, která je pro děti takřka jistou závislostí. Závislost na aplikaci, kde se dají kupovat předměty pro vylepšení nebo zjednodušení hry je v dnešním světe klíčem k úspěchu.

V průběhu roku 2014 ovšem začaly revenues značně kolísat a lidi z Mind Candy museli vymyslet něco nového. Na řadu přišel zcela nový koncept, bojové strategické hry World of Warriors. Nutno podotknout, že startup fungoval a propagoval se především na britském trhu, naplno by chtěl jít na globální trh v příštím roce i s novými produkty a spuštěním vlastní franšízy pro filmy, hry, knihy a další předměty.

YPlan

yplan

Pro nás čechy přece jen asi nejznámější z celého seznamu, YPlan o kterém jsme psali nedávno v souvislosti s investicí ve výši 24 milionů dolarů. Primitivní aplikace, která vám jednoduše řekne kam dnes zajít ve městě, kde aktuálně jste, kolik za to dáte peněz a co vás čeká. Přímo v ní si můžete zakoupit lístky nebo pozvat kamarády.

YPlan aktuálně využívá více než 30% lidí v Londýně, kteří chodí aktivně za zábavou. To je unikátní číslo. Firma na přelomu roku 2013/2014 konečně vstoupila na americký trh a spustila službu postupně v New Yorku, San Franciscu a Las Vegas, kde se také těší velké oblibě. K takovému rozšíření jí určitě pomohla na začátku zmíněná investice, spolu s druhou 12 milionovou v první polovině roku.

YPlan chystá spousty novinek a funkcí, jako například možnost si domluvit na večer rande a spojit se s osobou, která jde sama na stejnou akci. Nebo pokročilé preference, které budou nabízet přesně to, co uživatel chce. Aplikaci využívá již přes 1,5 milionu uživatelů na britském a americkém trhu a každý den přibyde minimálně 1500 nových eventů. Každoročně YPlan od roku 2012 zaznamenal zhruba 300% růst.

TransferWise

Screen Shot 2014-12-29 at 15.19.21

TransferWise je něco, co se hodí prakticky všem, bez rozdílu národnosti nebo množství financí – to už samo o sobě zní jako výhra. TW pomáhá lidem šetřit na bankovních poplatcích při převodu peněz do jiné země, banky nebo měny. To, že TransferWise funguje si na vlastní oči ověřili i Richard Branson nebo Peter Thiel, kteří do startupu investovali nemalé peníze v investičním kole o výši 25 milionů dolarů.

Největším cílem TransferWise je už od začátku do lidí spíše natlačit myšlenku a představu o tom, jak je banky vlastně okrádají. Jedině tak se může něco změnit. V příštím roce se chtějí zaměřit na výrazný růst, přidání nových měn, zemí a lokalizaci do většího množství jazyků. Součástí je již nyní česká koruna!