Ovčí vlna táhne. Ovečkárna začala prodávat i přírodní doplňky do domácnosti a vyrostla na 187 milionů
Martin Bernátek začal už v roce 2009 na tradiční trhy vozit produkty z ovčí vlny jako vlněné papuče, deky a vesty. S růstem počtu zákazníků i poptávky o dva roky později přesunul svůj byznys na internet. Takovým způsobem vznikl e-shop Ovečkárna.cz s cílem posílat huňaté zboží po celé zemi. Po deseti letech však už jde o mezinárodního hráče a jeho popularita mezi zákazníky nadále roste.
V loňském roce Ovečkárna utržila 187 milionů korun, což znamená meziroční nárůst o 96 procent. Podobným tempem rostl i počet objednávek hrdě zlínského e-shopu, a to o 81 procent na více než 192 tisíc. Původně vystudovaný automechanik Bernátek za růstem vidí několik hlavních faktorů – kromě zefektivnění komunikace na zákaznickém centru a vylepšení e-shopu jde o zrychlení expedice na 3 100 objednávek denně při jedné směně, úspěšnou komunikační strategii i rozšíření nabídky produktů.
„Na začátku roku jsme společně s celou firmou aktualizovali brand manuál, kam budeme cílit a o jaké nové produkty mají zákazníci zájem. Díky tomu nám vyšlo, kam se můžeme posunout a jaké nové produkty a kategorie přidat do sortimentu,“ popisuje Bernátek pro CzechCrunch.
Nabídka e-shopu se tak loni dle přání zákazníků rozšířila zejména o obuv a speciální spolupráci Ovečkárna uzavřela s legendární českou značkou Prestige, kdy představily huňatější provedení známých tenisek. Novou kategorii pak byl domov s produkty z přírodních materiálů do kuchyně a koupelny, které e-shop posouvají blíže k cílové skupině.
Podobné plány má Ovečkárna i pro letošní rok, kdy zákazníci mohou očekávat novinky v sortimentu zejména v obuvi a pokračovat bude i rozšiřování sortimentu pro domácnost. Proměnou má projít také věrnostní program Ovčí klub.
„Zákazník tak může nakoupit vše pod jednou střechou a z dlouhodobého hlediska se stane Ovečkárna nejen místem s vlněnými produkty, ale i obchodem, kde člověk nakoupí vše přírodní na jednom místě pro sebe a své blízké,“ říká Bernátek a jako cílovou skupinu Ovečkárny označuje ženy ve věku 35 a víc, které pečují o rodinu. Samotná značka pak jako klíčové prezentuje tři pilíře – tradice, rodinu a péči, jež jsou vzájemně propojené a ovlivňují se.
Tyto hodnoty oslovují zákazníky i mezinárodně. I když je domácí Česká republika pro e-shop stále nejdůležitější a tvoří 55 procent všech tržeb s meziročním růstem o 114 procent, další čtvrtina pochází ze Slovenska (kde tržby meziročně vyrostly o sto procent) a zbylá část pak z Rumunska a Maďarska. V letošním roce plánuje Ovečkárna expandovat do Německa.