Pro maximální pohodlí nejen na pracovišti. Slack spolu s Cole Haan uvádí limitované tenisky s vlastním logem

Filip HouskaFilip Houska

cole-haan-slack-1

Foto: Cole Haan

Limitované tenisky značky Cole Haan ve spolupráci se Slackem

0Zobrazit komentáře

Je tomu sotva pár dní, co Slack představil nové funkce, kterým dominují především pracovní Stories. Nejde však o jedinou novinku, kterou si pro nás jeden z nejoblíbenějších týmových nástrojů pro komunikaci připravil. Ve spolupráci s americkým výrobcem obuvi Cole Haan totiž odhalil i limitované tenisky, které patrně zapadnou přímo do dress codu zaměstnanců Slacku a přilákají i běžné zákazníky.

Zatímco Slack zná kdekdo, Cole Haan zase tak známým jménem není. Ačkoliv tato značka vznikla už v roce 1928 a dlouhých 24 let spadala přímo pod Nike (který ji v roce 2012 prodal britské skupině Apax Partners), v záplavě mainstreamových teniskových gigantů poměrně zapadla. To ale neznamená, že pro ní na trhu není místo. Právě naopak.

Cole Haan se totiž proslavil zejména díky modelové edici s označením ZerøGrand, pod níž vydává ultralehké siluety s příslibem maximální pohodlnosti, kterou ocení nejen běžná veřejnost, ale také zaměstnanci ve firmách, jež často střídají sezení s chůzí po kampusu. V těchto případech je bolest nohou poměrně běžným problémem, pokud tedy nedisponují vyváženou, kvalitní obuví.

cole-haan-slack-2

Foto: Cole Haan

Červený model

Právě ZerøGrand má být ideálním řešením a vnímá to i zmíněný Slack, který s ní má své zkušenosti. Minimálně v nejvyšších řadách. V den, co firma vstoupila na burzu (což bylo loni v létě), navrhl Cole Haan pro spoluzakladatele Slacku Stewarta Butterfielda (CEO) a Cala Hendersona (CTO) speciální model coby dárek za úspěšné IPO. A teď se jejich spolupráce prohlubuje.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Návrháři vzali tradiční siluetu ZerøGrand, upravili jí barvy, přidali na ni logo Slacku a představili limitovanou edici, která může nejen v technologickém a startupovém světě silně zarezonovat. Ve výsledku jde o čtyři barevná provedení (světle modré, zelené, červené a žluté) s bílým pleteným svrškem, vroubkovanou gumovou podrážkou a tzv. ponožkovým stylem, který je dělán pro snadné nasunutí nohy dovnitř.

Na první pohled tak jde o poměrně jednoduchou tenisku, která ovšem kopíruje dnešní moderní designové trendy, s nimiž přichází i třeba Nike nebo Adidas. S logem Slacku umístěným na boční straně paty se ale stává unikátním kouskem vyjadřujícím náklonnost ke službě, kterou má denně používat více než dvanáct milionů uživatelů.

cole-haan-slack-3

Foto: Cole Haan

Záruka pohodlnosti a stylového designu

I přes své limitované pojetí je možné nové tenisky, nazvané Slack Generation ZerøGrand, objednávat i do Česka za cenu 3 550 korun, a to přímo z oficiálního e-shopu Cole Haan. V důsledku omezení kvůli pandemii je však v době psaní článku nebylo možné reálně vybrat do košíku, tudíž pokud o ně máte zájem, je lepší jejich web průběžně kontrolovat.

Když se móda spojí s technologickými firmami

Ačkoliv není úplně běžné, aby se módní společnosti spojovaly s technologickými firmami, neznamená to, že by speciální kolaborace nevznikaly. Možná pamatujete na moment, během kterého se legendární výrobce džín Levi’s propojil s Googlem, aby nabídl limitovanou džínovou bundu, s níž by bylo možné ovládat i telefon.

levis-jacquard

Foto: Google ATAP

Nová bunda Levi’s má chytrý rukáv

Jedním z dobrých příkladů je i spolupráce Applu a francouzské luxusní značky Hermès, se kterou kalifornský technologický gigant navrhuje vytříbené pásky na Apple Watch a nabízí díky tomu speciální edici svých chytrých hodinek. Nehledě na to, že Apple dlouhodobě spolupracuje i s Nike, taktéž na náramcích i cifernících.

Za zmínku stojí také angažmá udržitelné značky Patagonia, od které různé firmy ze Silicon Valley nakupovaly vesty pro své zaměstnance, čím ukazovaly, že na uhlazených oblecích úspěch nestojí.

Amazon odhalil své elektrické dodávky od Rivianu. Mají zlepšit služby a přiblížit ho k uhlíkové neutralitě

rivian-amazon-elektricka-dodavka

Foto: Amazon

Elektrická dodávka Amazonu od automobilky Rivian

0Zobrazit komentáře

Amazon, gigant mezi internetovými obchody, má v otázce přístupu k životnímu prostředí zcela jasný cíl. Do roku 2040 se chce stát uhlíkově neutrální společností, což je pro firmu, která staví na prodeji a dodávkách zboží, poměrně velký oříšek. K jeho rozlousknutí by mělo pomoci až 100 tisíc elektrických dodávek poskytnutých automobilkou Rivian. Jak tyto vysoce optimalizované vozy určené výhradně pro dodávky balíků budou vypadat, nyní Amazon odhalil na prvních snímcích.

Když byly v roce 2015 představeny cíle Pařížské dohody, které se snaží o globální uhlíkovou neutralitu, jejich znění nejspíše zaujalo i Jeffa Bezose. Zakladatel internetového obchodu Amazon o čtyři roky později vyhlásil tzv. The Climate Pledge, tedy příslib, že cíle Pařížské dohody naplní i jeho společnost, a to dokonce již do roku 2040.

Cestou, jak tohoto závazku dosáhnout, se pro Amazon stala elektromobilita, respektive elektrické dodávky. Nad výběrem jejich dodavatele přitom nebylo nutné příliš dlouho přemýšlet. Amazon se logicky obrátil na společnost Rivian, do které začátkem roku 2019 zainvestoval stovky milionů dolarů. Tak započal vývoj elektrické dodávky na míru šité potřebám Amazonu a rozvozu objemných krabic.

amazon-elektricka-dodavka5

Foto: Amazon

Amazon by chtěl do dvou let nasadit 10 tisíc kusů své nové dodávky

amazon-elektricka-dodavka3

Foto: Amazon

Příď vozu evokuje taktéž elektrickou Hondu e

„Když jsme se rozhodli vytvořit s Rivianem první elektrickou dodávku, věděli jsme, že musí předčit kteroukoliv jinou dodávku. Chtěli jsme, aby dodávku řidiči používali rádi a aby zákazníci cítili nadšení, když uvidí, jak se blíží k jejich domu. Spojili jsme technologie Rivianu s našimi znalostmi v oblasti logistiky a výsledkem je to, co zde vidíte – budoucnost doručování na poslední míli,“ uvedl Ross Rachey, ředitel globální flotily a produktů společnosti Amazon.

Byť Amazon neprozradil detailnější informace o technických parametrech vozů, alespoň nastínil důvod, proč by tuto dodávku mohli zaměstnanci společnosti řídit skutečně s nadšením. Automobil je totiž plný zajímavých řešení a asistentů, díky kterým bude pohodlné a bezpečné nejen ovládání vozu, ale i samotné doručování balíků.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Vozidlo, které jsme se společností Amazon vyvinuli, není jen elektrické. Zaměřili jsme se na bezpečnost a funkčnost, abychom vytvořili vozidlo, které je optimalizováno pro doručování balíků. Zamysleli jsme se nad tím, jak řidiči nastupují a vystupují z dodávky, jaký je jejich pracovní prostor a jak probíhá proces doručování balíků,“ uvedl R. J. Scaringe, výkonný ředitel automobilky Rivian.

Design futuristické dodávky přitom připomíná elektrickou Hondu e, která však rezignovala na dietu. Proto je vůz vybaven kamerovým systémem, díky kterému řidič vidí v rozsahu 360 stupňů veškeré dění okolo vozu. Pokud se cítí sám, může prohodit pár slov s Alexou, hlasovou asistentkou od Amazonu, která slouží k hlasovému ovládání některých funkcionalit vozu. Mezi ně patří i perfektní schopnosti navigace, která zobrazuje údaje na centrální obrazovce a digitálním přístrojovém štítu, spolu s pravidelně aktualizovanou předpovědí počasí.

amazon-elektricka-dodavka4

Foto: Amazon

Nákladní prostor vozu s policovými regály a uličkou

amazon-elektricka-dodavka2

Foto: Amazon

Řidiči dostanou k dispozici všechny možné asistenty

Mezi krabicemi v nákladním prostoru běžných dodávek často panuje chaos, který doručovateli ztěžuje předávku toho správného balíku. Tomu se chtěl Amazon vyhnout, a proto jsou stěny nákladního prostoru opatřeny policovými regály, do kterých jsou balíky pro maximální přehled v doručovaném zboží ukládány.

slack-stories

Přečtěte si takéZ populárních Stories se stává nástroj firemní komunikace. Slack s nimi chce zjednodušit práci na dálkuZ populárních Stories se stává nástroj firemní komunikace. Slack s nimi chce zjednodušit práci na dálku

Uličku mezi regály Amazon označuje za taneční parket. Nelze předpokládat, že by zde poslíčci mohli ve volných chvílích nacvičovat latinskoamerické tance, nicméně Amazon tím narážel na bohatý prostor, díky kterému mají být dodávky ještě efektivnější. Bohužel více informací Amazon o novince neprozradil. Není ani známo, kdy přesně se dostanou první kusy do provozu. Nicméně v roce 2022 jich chce mít internetový gigant na silnicích již 10 tisíc.

Elektrické hrátky

Rivian, který byl až do nedávna v absolutním utajení, tak zahájí svou výrobu v opravdu velkém stylu. K výrobě elektrických dodávek totiž brzy přidá i výrobu své vlajkové lodi, kterou je model R1T. Ten bude součástí svěží vlny, která se valí na sektor pick-upů nabízených v USA. Mimo něj bude čeřit vody vůbec nejoblíbenějšího sektoru ve Státech například i Cybertruck od Tesly, Hummer od GMC a ve hře je pořád i Badger od Nikoly, pod kterou se poslední dobou otřásá zem.

rivian-min

Foto: Rivian

Elektrický Rivian R1T

Do tohoto litého souboje však jde Rivian vyzbrojen nedávnou obří investicí ve výši 2,5 miliardy dolarů, která by mohla usnadnit nejen prosazení R1T na trhu, ale také výrobu dodávek pro Amazon. Zda tyto dodávky posílí také evropskou flotilu společnosti, je otázkou. Amazon by měl ještě letos na starém kontinentu nasadit 1 800 elektrických dodávek značky Mercedes-Benz. Ty ovšem pro naplnění veškerých závazků týkajících se uhlíkové neutrality zřejmě stačit nebudou.