Proč všude vidíte zelenou barvu? Zpěvačka Charli XCX vydala desku pro „spratky“ a pobláznila internet
Chtěla provokovat, namísto toho stvořila trend letošního léta. Agresivně zelená barva začala plnit sociální sítě a využívají toho i firmy.
V posledních pár týdnech zaplavila sociální sítě vlna limetkově zelené barvy. Ať už se jedná o videa na TikToku nebo memes na Twitteru, internet se zelená a neplánuje to v nejbližší době měnit. Důvod je jednoduchý: zpěvačka Charli XCX a její nové album BRAT, které se stalo hitem léta a hudebním počinem roku 2024.
Jednatřicetiletá britská zpěvačka Charli XCX, která je známá svou experimentální elektropopovou tvorbou, vydala své v pořadí šesté studiové album 7. června. Dala mu všeříkající název BRAT, neboli v češtině spratek, a do všech patnácti písní propsala nejen ženskou agresi a drzost, ale i zranitelnost. Ty následně vystavila v popovém zvuku, který do velké míry čerpá z jejího dospívání v raveu.
Jen o tři dny později přišla s dalším počinem, když publikovala deluxe verzi desky, a to se třemi novými písněmi. Přídavek pojmenovala příhodně: Brat and it’s the same but there’s three more songs so it’s not (tedy v češtině Brat a je to stejné, ale jsou tam další tři písničky, takže vlastně není). Nakonec však sociální sítě ovládla nejen hudbou, ale i doslova jejím „obalem“.
BRAT OUT NOWWWW!!!!!!!!!! https://t.co/JHsLbjO049 pic.twitter.com/gmo4udz5ZN
— Charli (@charli_xcx) June 6, 2024
Že Charli XCX vytvořila kromě hudebního i společenský počin roku, se ukázalo už pár dní po jeho vydání. Na recenze sbírajícím serveru Metacritic se záhy dostal na první místo mezi alby vydanými za rok 2024. Na sítích pak BRAT rozpoutal trend drzých holek a zpopularizoval zelenou barvu, kterou má na svém obalu.
Není na něm totiž fotka samotné Charli XCX ani nějaká sofistikovaná grafika, jak bývá mnohdy zvykem, ale pouze jednoduchý design sestávající z limetkově zeleného pozadí, přes které je uprostřed v nízkém rozlišení pouze slovo brat. Autorem je studio Special Offer, a i přes minimalismus celého designu (nebo spíš právě proto) se stal obrázek internetovým hitem a zdrojem nejrůznějších memes. Už v den vydání BRAT bylo Londýnské oko zbarveno do velmi specifické zelené a zpěvaččiny fanoušci po celém světě se začali označovat za brats.