Propojit boha s mobilem může být dobrý byznys plán. Česká aplikace pro věřící získává miliony
Když se potřebujete svému knězi svěřit, můžete to učinit i přes aplikaci. Dio se řadí k zajímavým projektům, které zaujaly fond Nation 1.
Tu potřebu naplno ukázala pandemie, ale nápad na aplikaci měli velmi mladí zakladatelé projektu už před ní. Svému knězi přece můžou lidé mít potřebu se svěřit i na cestách, v dobách, kdy leží nemocní doma, nebo když zkrátka nestíhají. Aplikace Dio nabízí všechno to. A že nejde jen o okrajovou záležitost, teď ukázal český fond Nation 1. Dio se stalo jedním ze tří projektů, kterým posílá dohromady 20 milionů korun.
Vojtěch Šanca a Jan Růžička pracují s pojmy jako „zdigitalizovat farnost“, „chat s farářem“ nebo „kostelní nástěnka“ – a myslí tím tu v mobilu. Na ní věřící najdou třeba odkazy na živá vysílání mší. Když si chatují s farářem, můžou to dělat anonymně i pod svým pravým jménem. A pak citlivé zpytování zase smazat s jistotou, že snímek obrazovky nepořídil nikdo, tedy ani zpovědník.
Do nové doby přenáší i dary věřících. Aplikace Dio umožňuje věnovat farnosti peníze, i když u sebe lidé nemají hotovost. Stačí dvě kliknutí v mobilu, který se po mši s notifikací případně připomene. Nepřekvapivě zakladatelé dodávají, že takové řešení vede ke zvýšení přijatých prostředků. Zároveň tady našli prostor, kde pro chod aplikace vybrat peníze. Fungují totiž z malého poplatku za převody.
„Celý nápad je vzhledem k cílovému trhu velmi inovativní a umožňuje snadnější přístup k víře pro mladou generaci,“ říká Marek Moravec, řídící partner Nation 1. Právě tento fond se poslední měsíce staral o rozvoj projektu v rámci svého akceleračního programu. A zároveň mu nyní posílá část z dvacetimilionové investice rozdělené třem startupům.
„Líbí se nám nadšení zakladatelů firmy a jejich chuť s aplikací proniknout do světa. S Nation 1 jsme si již na začátku stanovili misi pomáhat českým startupům v růstu do zahraničí a kluci jsou na tento úkol připraveni,“ myslí si Moravec.