Raději italskou pizzu od Rossopomodoro, nebo víno? Do Česka míří nové řetězce, které nabídnou obojí
V Česku se objeví italská síť rychlých restaurací Rossopomodoro nebo kombinace obchodu a občerstvení, tedy Wine & Food koncept Signorvino.
Pro své jídlo je Itálie známá po celém světě, přesto řetězců občerstvení, které by toho využívaly, není moc ani v samotné zemi, natož mimo ni. Jednou z mála výjimek je Rossopomodoro – řetězec restaurací, který vznikl před více než dvaceti lety v Neapoli, rozrostl se z ní i po celé Itálii a pak ještě do zahraničí. Dnes má koncept kolem 130 restaurací po světě a Česko až dosud chybělo. Během několika týdnů se to má změnit.
První pobočka řetězce otevře v pražském obchodním centru Palladium, tedy v místě, které samotná restaurace označuje za „neobvyklý“ prostor. Hlavní nádraží, letiště nebo nákupní centra byla až druhá místa v pořadí, kam se značka začala rozšiřovat. Zajímavější pro ni byla dlouho centra měst – Neapole, Řím, Florencie nebo třeba Benátky.
Rossopomodoro založili tři bývalí hráči rugby, ale rodinný byznys v restauraci se kolem nich točil odmala. První restauraci otevřeli v roce 1998 a svou kuchyni označují právě za neapolskou spíš než italskou. Když značka obsluhovala desítky míst v zemi, začala se rozšiřovat do zahraničí. Uspěla především ve Velké Británii, kde má desítky poboček.
Další jsou ale v mnoha koutech Evropy i mimo ni, třeba na Islandu, v Brazílii, Spojených státech, Saúdské Arábii nebo Japonsku. „Český trh je pro mezinárodní restaurace atraktivní,“ uvádí Zdeněk Zádrapa, specialista na pronájem maloobchodních prostor v tomto segmentu ze společnosti Cushman & Wakefield. „Zejména Praha je přirozenou vstupní branou na náš trh,“ vysvětluje.
Říká, že v případě restaurací s obsluhou, jako je právě Rossopomodoro, je obvyklejší otevření první pobočky právě v hlavním městě a následné vyhodnocení, jak zákazník novou značku přijímá. „Poté se rozhodne o strategii dalšího rozvoje. Takovou formu rozvoje zvolily například restaurační sítě L’Osteria nebo Vapiano,“ přibližuje.