Raději italskou pizzu od Rossopomodoro, nebo víno? Do Česka míří nové řetězce, které nabídnou obojí

V Česku se objeví italská síť rychlých restaurací Rossopomodoro nebo kombinace obchodu a občerstvení, tedy Wine & Food koncept Signorvino.

Iva BrejlováIva Brejlová

pizza

Foto: Nik Owens/Unsplash

Rossopomodoro nabízí neapolskou kuchyni

0Zobrazit komentáře

Pro své jídlo je Itálie známá po celém světě, přesto řetězců občerstvení, které by toho využívaly, není moc ani v samotné zemi, natož mimo ni. Jednou z mála výjimek je Rossopomodoro – řetězec restaurací, který vznikl před více než dvaceti lety v Neapoli, rozrostl se z ní i po celé Itálii a pak ještě do zahraničí. Dnes má koncept kolem 130 restaurací po světě a Česko až dosud chybělo. Během několika týdnů se to má změnit.

První pobočka řetězce otevře v pražském obchodním centru Palladium, tedy v místě, které samotná restaurace označuje za „neobvyklý“ prostor. Hlavní nádraží, letiště nebo nákupní centra byla až druhá místa v pořadí, kam se značka začala rozšiřovat. Zajímavější pro ni byla dlouho centra měst – Neapole, Řím, Florencie nebo třeba Benátky.

Rossopomodoro založili tři bývalí hráči rugby, ale rodinný byznys v restauraci se kolem nich točil odmala. První restauraci otevřeli v roce 1998 a svou kuchyni označují právě za neapolskou spíš než italskou. Když značka obsluhovala desítky míst v zemi, začala se rozšiřovat do zahraničí. Uspěla především ve Velké Británii, kde má desítky poboček.

Další jsou ale v mnoha koutech Evropy i mimo ni, třeba na Islandu, v Brazílii, Spojených státech, Saúdské Arábii nebo Japonsku. „Český trh je pro mezinárodní restaurace atraktivní,“ uvádí Zdeněk Zádrapa, specialista na pronájem maloobchodních prostor v tomto segmentu ze společnosti Cushman & Wakefield. „Zejména Praha je přirozenou vstupní branou na náš trh,“ vysvětluje.

Říká, že v případě restaurací s obsluhou, jako je právě Rossopomodoro, je obvyklejší otevření první pobočky právě v hlavním městě a následné vyhodnocení, jak zákazník novou značku přijímá. „Poté se rozhodne o strategii dalšího rozvoje. Takovou formu rozvoje zvolily například restaurační sítě L’Osteria nebo Vapiano,“ přibližuje.

Podobný postup by mohla zvolit i restaurační síť Signorvino, která se do Česka chystá. I tady jde o koncept italské nabídky, ale u tohoto typu občerstvení se očekává, že se jídlo spojí s vínem. S důrazem na to druhé. Signorvino má ve svém popisu dovětek, že jde o „sklípek s kuchyní“. Tedy že si zákazníci přijdou pro dobré víno, prostě jako do obchodu. A pokud budou mít chuť, dají si ho hned na místě, případně ho doplní i objednávkou z místní kuchyně.

Signorvino má v Itálii k třiceti pobočkám a expanze i do Česka je součástí plánu rozšířit se během krátké doby hned do několika zemí Evropy. Kromě Prahy se má objevit mimo jiné v polské Varšavě. Cílem, který sama společnost označuje za ambiciózní, je nakonec francouzská Paříž. Za loňský rok měla mít firma podle italského Wine News obrat kolem 55 milionů eur a prodat přes 1,8 milionu lahví.

Řetězce mají o vstup do tuzemska zájem, přestože nedávná pandemie a s ní související omezení maloobchodu vyvolaly určité obavy o budoucnost sektoru, hlásí Cushman & Wakefield. Otevření první pobočky v Česku už ohlásil oblíbený americký fastfood Popeyes, který má podobně bohatou historii jako McDonald’s, KFC nebo Burger King.

„Jeho příchod na český trh je největším vstupem F&B hráče od roku 2017, kdy zde znovuotevřela značka Pizza Hut,“ popisuje Jan Kotrbáček, partner v Cushman & Wakefield. Popeyes má po celém světě téměř 3 900 poboček, většinu ve formě franšíz – a tuto formu má volit i v Česku. V průběhu letoška tu má otevřít hned několik restaurací, kde a kolik přesně, však zatím není známo.