Red Dead Redemption 2 překonalo všechny rekordy. Za první víkend herní hit utržil 725 milionů dolarů
Po více než osmi letech od předchozího dílu a pěti letech po jakékoliv hře vůbec se v průběhu minulého týdne vrátilo na herní pole vývojářské studio Rockstar Games s pokračováním své legendární série Red Dead Redemption. To přináší příběh gangstera Artura Morgana na divokém západě, jež je zasazený před události předchozích dílů. Jak je tomu už o Rockstar Games zvykem, veřejnost očekávala další enormní úspěch poháněný něčím, co by se dalo označit jako davové šílenství.
A nutno přiznat, že se očekávání znovu vyplnila. Red Dead Redemption 2 totiž za pouhé tři dny, respektive první otevírací víkend, vygenerovalo tržby ve výši 725 milionů dolarů, tedy zhruba 16,5 miliardy korun. To značí vůbec nejúspěšnější otevírací víkend v celém zábavním průmyslu, tedy nejen ve hrách, ale také včetně filmů, hudby nebo knih.
Několik rekordů zbořilo Red Dead Redemption 2 také na platformě PlayStation Network (PSN) od Sony, kde si hru předobjednal vůbec největší počet hráčů v historii, kteří za ni celkově utratili také historicky nejvyšší částku. Zároveň RDR 2 nově drží titul vůbec nejprodávanější hry během třídenního období na PSN. Zareagoval na to ostatně i akciový trh, na kterém hodnota akcií společnosti Take-Two Interactive, pod níž Rockstar Games spadá, zaznamenala 20% nárůst.
Ano, někdo může namítnout, že si poslední zmíněné rekordy Rockstar Games trochu vytvořilo na míru jen kvůli PR, ale i tak se musí uznat, že jde o absolutně neuvěřitelná čísla, pokud jde o herní průmysl. Historicky je před Red Dead Redemption 2 v objemu prodejů během prvních tří dní už jen poslední díl herní série Grand Theft Auto V, která – nepřekvapivě – taktéž patří do portfolia Rockstar Games. GTA V slavilo svůj největší úspěch před 5 lety, kdy se za první tři dny prodaly kopie za 1 miliardu dolarů.
Red Dead Redemption 2 získává od předních kritiků i magazínů takřka plná hodnocení, hráči obdivují obrovský otevřený svět, který mohou prozkoumávat bez jediné načítací obrazovky nebo zaseknutí, a také nepřeberné množství možností a detailů, které hra nabízí. To vše se nicméně neobešlo během let vývoje bez komplikací.
Stohodinové pracovní týdny a žádné volno o víkendu
V posledních týdnech médii a sociálními sítěmi probíhá nespočet zpráv o tom, že Rockstar Games nutili zaměstnance pracovat přesčas, a to včetně víkendů, jen proto, aby se hra dokončila včas a dalo se pracovat na odladění. Někteří zaměstnanci si na Twitteru stěžují na stohodinové pracovní týdny a minimum prostoru pro odpočinek. Úspěch samozřejmě stojí nějaké úsilí, ale veřejnost namítá, že by se mohla firma s takovými příjmy o své zaměstnance starat lépe.
Tak či tak bude mít Rockstar i po vydání hry plné ruce práce. Během následujících týdnů se má totiž v RDR 2 otevřít online multiplayer, který bude po dobu 30 dní exkluzivní pro majitele herních konzolí PlayStation 4. Poté se rozšíří i na další platformy a v příštím roce se očekává možné ohlášení PC verze, na které by v takovém případě muselo studio pracovat již nyní.
Během příštích dvou let by pak mělo být oznámeno také pokračování již zmíněné série Grand Theft Auto, jejíž poslední díl prodal přes 100 milionů kopií.
Foto: Rockstar Games