Reklamní byznys se mateřské firmě Googlu vyplácí stále víc. Vyrostla o třetinu a bude dělit své akcie
Ačkoliv se akciové trhy v posledních týdnech zmítají v nejistotě, čtvrtletní výsledky velkých technologických firem jsou naopak přesně takové, na jaké jsme si v uplynulých letech zvykli – ve znamení hesla sky is the limit a stále většího růstu. Důkazem je i mateřská firma Googlu Alphabet, která za loňské poslední čtvrtletí meziročně vyrostla o 32 procent. Oznámila to ve své účetní závěrce.
Zatímco za čtvrtletí končící v prosinci 2020 utržil Alphabet 56,9 miliardy dolarů (1,2 bilionu korun), v roce 2021 už toto číslo činilo 75,2 miliardy dolarů (1,6 bilionu korun). V takových cifrách je lehké zapomenout, o jak masivní částky se jedná. Pro srovnání – celý státní rozpočet Česka si za celý loňský rok připsal příjmy 1,48 bilionu korun. Kalifornská firma celkem za rok 2021 utržila 257,6 miliardy dolarů (5,5 bilionu korun), o 41 procent víc než předloni.
„Naše tržby odrážely sílu inzerentů a silnou aktivitu spotřebitelů na internetu – stejně tak i značný pokračující růst tržeb ze služby Google Cloud. K tomuto růstu nám pomohly naše investice, díky nimž jsme dosáhli služeb, které lidé, naši partneři a podniky potřebují,“ uvedla finanční ředitelka Alphabetu Ruth Poratová.
Ze všech segmentů, v nichž Alphabet figuruje, je stále nejzásadnější reklamní byznys Googlu. Z něho za uplynulé čtvrtletí plynulo 61,2 miliardy dolarů ze zmíněných 75,2 miliardy dolarů celkového obratu. Také v rámci této metriky se jedná o třiatřicetiprocentní nárůst oproti poslednímu čtvrtletí roku 2020.