Rekordní tržby RegioJetu. Dopravce loni dosáhl na 2,8 miliardy korun, o rok dříve to byla miliarda

„Dosáhli jsme lepších čísel i než v roce 2019. Díky novým linkám se nám obrat zvýšil. Covid nás nezastavil,“ říká majitel Radim Jančura.

Michal MančařMichal Mančař

regiojet

Foto: RegioJet

Žlutý vlak společnosti RegioJet

0Zobrazit komentáře

Dopravní společnost RegioJet loni dosáhla rekordních tržeb ve výši 2,8 miliardy korun. Její vlaky a autobusy převezly téměř o polovinu více cestujících. Je to pokračování pocovidového růstového trendu, současně ale firma uvádí, že se rapidně zvýšily její náklady. A kvůli tomu docházelo k postupnému zdražování.

Téměř třímilionové tržby RegioJetu za loňský rok jsou výrazným nárůstem oproti předloňsku, tehdy dopravce utržil 1,1 miliardy korun. Ve druhém covidovém roce byla firma ještě v mírné ztrátě, ale loni už se dostala do ziskového hospodaření a zisk před zdaněním činil 126 milionů korun. Vlaky a autobusy společnosti převezly loni přes deset milionů cestujících, čímž se poptávka vrátila na dosud rekordní úroveň z roku 2019.

Vlaky převezly téměř sedm milionů cestujících, což je meziročně o 40 procent více, a průměrná obsazenost činila 85 procent. Autobusy převezly 3,8 milionu cestujících, což je o 54 procent více. Ve statistikách jsou zahrnuti vlakoví cestující jak z komerčních spojů, tak ze spojů, které dopravce patřící Radimu Jančurovi provozuje na objednávku státu a Ústeckého kraje.

„Dosáhli jsme lepších čísel i než v roce 2019. Sice z vlaků ubyli byznysoví cestující, ale díky novým linkám, třeba v Ústeckém kraji nebo lince z Brna do Ostravy a Bohumína, se nám obrat zvýšil. Covid nás nezastavil,“ řekl Jančura. Vyšší poptávku po cestování vlakem se dařilo uspokojit i díky tomu, že dopravce nasadil nově nakoupené vagony, ač v některých případech čelil kritice, že kapacita vlaků objednávaných státem není dostatečná.

„Na druhou stranu jsme museli velice intenzivně řešit růst nákladů, hlavně ceny elektrické energie a mzdové náklady nebo i vysoký růst úrokových sazeb. Rapidně se také zdražily náklady na materiály potřebné k opravě a údržbě vlakové techniky. Kvůli tomu jsme během loňska postupně zdražovali jízdenky, vždy jsme se ale snažili udržet přijatelné ceny,“ uvedl finanční ředitel Petr Kohoutek.

Dlouhodobě cestuje nejvíce lidí na nejstarší lince z Prahy na Ostravsko a do Košic, loni ji využilo 2,6 milionu cestujících. Nejrychlejší růst zaznamenala linka z Prahy přes Brno a Vídeň do Budapešti, a to o 150 procent na 650 tisíc cestujících. Dopravce loni pokračoval s úspěšným konceptem sezonního vlaku do Chorvatska, který vyjel i letos, a vysoká poptávka cestujících je i po lince z Prahy do polské Přemyšle, kde se přesedá na vlaky ukrajinských drah a je možné cestovat z Česka na Ukrajinu na jednu jízdenku.

Společnost připravuje další expanzi a investice v miliardách korun do nových lokomotiv a vagónů. „K vozům Astra a sedmi jednotkám od výrobce Pesa určeným pro Ústecký kraj přikupujeme dalších 13 lokomotiv Traxx MS3, které nasadíme příští rok. Budeme mít už 35 vícesystémových lokomotiv,“ uvedl Kohoutek. RegioJet také uspěl ve výběrovém řízení na provoz rychlíkové linky z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna, kde má od prosince 2026 jezdit dalších 15 let s novými elektrickými jednotkami Pesa.

S přispěním ČTK

Diskuze (0)

Novinka

Anonym