Remake herní Mafie se odsouvá, ale vypadá čím dál lépe. Podívejte se na první krátkou ukázku přímo ze hry

mafiaremake

Foto: 2K

Tommy Angelo v remaku české herní klasiky Mafia

0Zobrazit komentáře

Do vydání zbývaly necelé dva měsíce a fanoušci přes 18 let staré herní klasiky z Česka se nemohli dočkat, až se poodhalí její remake. Ten má na starosti studio Hangar 13 spadající pod 2K a které předělává nejen grafiku, ale také hudbu, dabing a všechny cutscény. Remake Mafie, který měl vyjít 28. srpna, se odsouvá na 25. září a studio to odůvodňuje tím, že i s ohledem na poslední měsíce nabralo zpoždění a nechce nic uspěchat na úkor kvality.

A to je dobře. Už z úvodního traileru, který lákal na herní město Lost Heaven před několika týdny, bylo jasné, že nepůjde jen o jednoduchou předělávku s mírně vylepšenou grafikou, ale víceméně novou hru. To potvrzuje i nové 15vteřinové video, které poprvé ukazuje také přímo záběry z hraní – konkrétně jízdu městem a část oblíbené mise Výlet do přírody, která je oproti původní verzi ještě temnější.

„Tento projekt byl pro nás od začátku koníčkem. Řada našich vývojářů pomáhalo vytvořit původní hru Mafia a my všichni jsme se zavázali, že vytvoříme aktualizovaný zážitek, který bude té nadčasové klasice dělat čest. Vážíme si vaší trpělivosti a pochopení, zatímco se snažíme udělat ze hry Mafia: Definitive Edition co možná nejlepší zážitek pro všechny naše fanoušky po celém světě,“ tvrdí vývojáři na oficiálním webu.

Remake Mafie dostane engine ze třetího dílu a rozšířený příběh, který souvisí také s obsazením dabérů. Oproti původnímu prvnímu dílu je možné využít technologii motion capture a pohyby jednotlivých postav zachytit za pomocí reálných herců.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Vedle herců jako takových se postaví také dabéři pro několik zemí, pro které bude hra lokalizována, včetně Česka. Pro český dabing hlavní postavy Tommyho Angela byl znovu zvolen Marek Vašut, který ji daboval i v původní hře. Mimo něj se zapojí také další čeští dabéři jako Petr Rychlý nebo Libor Hruška.

Zatím se postupně dozvídáme nejrůznější střípky informací, které více či méně mění hru. Ze začátku se například zdálo, že budou tvůrci pouze přenahrávat hudební doprovod ve hře, aby byl sice stejný, ale měl vyšší kvalitu. Nedávno se ovšem ukázalo, že půjde o zcela nový sountrack, který se bude ve velkém tím původním inspirovat, ale nebude nutně stejný.

mafia-vylet

Foto: 2K

Část traileru se známou misí Výlet do přírody

Hudbu pro remake Mafie složil dvorní skladatel studia Jesse Harlin a jejích 15 vteřin se představí již za dva týdny v plnohodnotném gameplay traileru, na který studio v oficiálním prohlášení láká. Na další detaily o hře jako takové si ale budeme muset počkat v následujících týdnech a měsících.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Inspirováno postapokalyptickým světem. Tvůrci Westworldu pracují pro Amazon na seriálu z prostředí hry Fallout

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

fallout-4

Foto: Bethesda

Herní série Fallout nabízí mnoho atraktivních vizuálních i příběhových možností

0Zobrazit komentáře

Postapokalyptický žánr v mnoha různých formách je velmi atraktivní, protože lidstvo vyobrazuje na hranici svých možností, tváří v tvář hrozbě naprosté anihilace. V televizní tvorbě se však – alespoň mezi vysokorozpočtovými projekty – dosud příliš neobjevoval. To by se mělo v příštích letech změnit, Amazon totiž oficiálně oznámil, že pracuje na seriálové adaptaci úspěšné herní série Fallout.

První hra nesoucí název Fallout vyšla v roce 1997, následovaná druhým dílem o pouhý rok později. Obě se mezi hráči staly oblíbené, na další „velké“ pokračování snahy o přežití v budoucnosti zdevastované atomovou válkou si nicméně museli počkat deset let. V roce 2008 se franšíza dočkala výrazné revitalizace a s třetím dílem nastavila trajektorii pokračující dodnes.

Hlavní atrakcí je samozřejmě velký otevřený svět 23. století, v němž se neobjevují žádné futuristické mrakodrapy, létající auta ani komerční lety do vesmíru. I když atomová válka proběhla už dávno, zanechala za sebou zcela zdevastovanou planetu i lidstvo, jen ztěží se zvedající z popela. Na stále toxickém povrchu probíhá boj o zdroje, takže pokud není nevyhnutelné se tam vydat, mnoho lidí raději zůstává v bezpečí pod zemí.

Tvůrci Falloutu se místo vizí Microsoftu a dalších technologických společností inspirovali americkou vizuální kulturou 50. let, nastupujícího věku atomové energie, ale zároveň hrozby ultimátní destrukce. Ve hře se tento rozpor projevuje retrofuturistickou technikou a existencí společnosti Vault-Tec. Její bizarně optimistické reklamy ubezpečují své zákazníky, že atomová anihilace pro ně nemusí znamenat nic víc než přesunutí svého každodenního života do pohodlného krytu.

Hráči se do zpustošené krajiny samozřejmě vydat musí, asistováni někdy psem a vždy Pip-Boyem, rozměrnou náramkovou obdobou mobilního zařízení. Ten pomáhá se zorientovat ve světě plném zbraní, soupeřících klanů a snah o opětovné vybudování civilizace. Vše ale hlavnímu hrdinovi Falloutu slouží hlavně jako prostředek pro hluboce osobní cestu, ať už za svými rodiči, ztraceným potomkem nebo pomstou.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ačkoliv jsou příběhy v hrách stále více důležité, jejich převedení do filmu nebo seriálu si málokdy vyslouží uznání. Tentokrát by ovšem situace mohla být jiná, jak díky zdrojovému materiálu, tak díky tvůrcům Jonathanu Nolanovi a Lise Joy. Oba se ve scenáristických a producentských pozicích podíleli na mnoha filmech Christophera Nolana a v posledních několika letech se velké chvále těší jejich seriál Westworld vysílaný na HBO. Podle zprávy magazínu The Hollywood Reporter by u postapokalyptické novinky měly zaujmout pozice výkonných producentů.

Lisa Joy a Jonathan Nolan

„Fallout je jedna z nejlepších herních sérií všech dob. Každá kapitola neskutečně nápaditého příběhu nás stála nespočet hodin, které jsme mohli strávit s rodinou a přáteli,“ řeklo manželské kreativní duo Nolan a Joy. O možnosti převedení dnes už kultovních her do seriálové podoby mluvili s Toddem Howardem, výkonným producentem Bethesdy, už před několika lety.

Pokud by se to mělo podařit s podobným úspěchem, s jakým byl Westworld převeden z béčkového sci-fi na jeden z nejzajímavějších televizních počinů posledních let, mají se diváci na co těšit. Projekt je v současnosti v raných fázích vývoje, takže termíny dostupnosti Falloutu na obrazovkách v blízké době očekávat nelze.

Amazon má stále poměrně daleko k tomu, aby se jeho streamovací služba stala synonymem pro skvělou zábavu podobně jako Netflix nebo HBO. Mezi několika Oscary, cenami Emmy, připravovaným seriálem Pán prstenů a spoluprací s jedněmi z nejváženějších jmen v průmyslu je nicméně jasné, že právě o takový status usiluje.

fallout-amazon-series-1

Foto: Bethesda

Záběry ze hry Fallout