Rihanna se stala nejbohatší zpěvačkou planety. Titul dolarové miliardářky jí ale vynesla kosmetika
Bylo jí teprve 15, když opustila rodný Barbados a vydala se v doprovodu hudebních producentů Evana Rogerse a Carla Sturkena nahrávat první singly. Ve svých 23 letech již měla na kontě čtrnáct vítězných hitů hitparády Billboard Hot 100 a o šest let později založila vlastní kosmetickou značku Fenty Beauty, která nese její rodné příjmení. Za další rok přišla také s vlastním spodním prádlem Savage x Fenty a teď, ve svých třiatřiceti, se Rihanna stala dolarovou miliardářkou a nejbohatší zpěvačkou planety.
Podle odhadů magazínu Forbes činí jmění Rihanny 1,7 miliardy dolarů (téměř 37 miliard korun), přičemž většinu tvoří právě kosmetická značka Fenty Beauty. V ní Rihanna vlastní 50% podíl s hodnotou okolo 1,4 miliardy dolarů (30 miliard korun). Druhá polovina akcií připadá koncernu LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), za kterým stojí jeden z nejbohatších mužů světa Bernard Arnault. A právě díky jejich spolupráci je možné kosmetiku Fenty Beauty koupit také v parfumeriích Sephora spadajících pod LVMH.
Celkové jmění Rihanny pak ještě zvyšuje další miliardový byznys – značka spodního prádla Savage x Fenty, jejíž tržní hodnota se i díky dalšímu kolu investic přehoupla přes miliardu dolarů. Rihanna v ní přitom podle odhadů vlastní 30% podíl. Zbylou část odhadovaného jmění tvoří honoráře za pěvecká vystoupení, prodeje desek či účinkování ve filmech. Nutno ale dodat, že na hudbu aktuálně nemá moc času – poslední studiové album nahrála v roce 2016.
Kosmetický zlatý důl
Než se ale Rihanna dostala na vrchol, musela si projít velmi složitou cestou. V minulosti se několikrát svěřila, že její otec bojoval se závislostmi na drogách i alkoholu. A ačkoliv za její popularitou stojí primárně hudební tvorba, mezi dolarové miliardáře ji vynesla značka Fenty Beauty, kterou založila již v roce 2017 s cílem přijít s brandem, jenž bude nabízet produkty pro jakoukoliv příležitost a jakýkoliv typ pleti.
Jelikož se zaměřila na tehdy nedostatkové make-upy pro ženy tmavé pleti, velmi rychle se stala jednou z nejvyhledávanějších kosmetických značek vůbec. Dost tomu napomohla i vehementní propagace produktů na sociálních sítích, kde Rihannu sleduje více než 100 milionů lidí.
Není divu, že již v roce 2018 společnost hlásila roční příjmy ve výši 550 milionů dolarů (bezmála 12 miliard korun), čímž výrazně předčila značky ostatních slavných hereček a zpěvaček včetně Kim Kardashian, která má také vlastní kosmetickou značku KKW Beauty s hodnotou okolo miliardy dolarů.
Zajímavé je, že i když v průběhu pandemie klesl celkový zájem o nákup kosmetiky, hodnota akcií společností v tomto odvětví se stále zvyšuje a několik z nich se podívalo na historická maxima. Aktuální hodnota Fenty Beauty tak představuje 2,8 miliardy dolarů (60,4 miliardy korun) a podle vyhlídek bude stále růst.