Rihanna se stala nejbohatší zpěvačkou planety. Titul dolarové miliardářky jí ale vynesla kosmetika

rihanna

Reprofoto: Vogue/YouTube

Rihanna se podle magazínu Forbes stala nejbohatší zpěvačkou planety

Bylo jí teprve 15, když opustila rodný Barbados a vydala se v doprovodu hudebních producentů Evana Rogerse a Carla Sturkena nahrávat první singly. Ve svých 23 letech již měla na kontě čtrnáct vítězných hitů hitparády Billboard Hot 100 a o šest let později založila vlastní kosmetickou značku Fenty Beauty, která nese její rodné příjmení. Za další rok přišla také s vlastním spodním prádlem Savage x Fenty a teď, ve svých třiatřiceti, se Rihanna stala dolarovou miliardářkou a nejbohatší zpěvačkou planety.

Podle odhadů magazínu Forbes činí jmění Rihanny 1,7 miliardy dolarů (téměř 37 miliard korun), přičemž většinu tvoří právě kosmetická značka Fenty Beauty. V ní Rihanna vlastní 50% podíl s hodnotou okolo 1,4 miliardy dolarů (30 miliard korun). Druhá polovina akcií připadá koncernu LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), za kterým stojí jeden z nejbohatších mužů světa Bernard Arnault. A právě díky jejich spolupráci je možné kosmetiku Fenty Beauty koupit také v parfumeriích Sephora spadajících pod LVMH.

Celkové jmění Rihanny pak ještě zvyšuje další miliardový byznys – značka spodního prádla Savage x Fenty, jejíž tržní hodnota se i díky dalšímu kolu investic přehoupla přes miliardu dolarů. Rihanna v ní přitom podle odhadů vlastní 30% podíl. Zbylou část odhadovaného jmění tvoří honoráře za pěvecká vystoupení, prodeje desek či účinkování ve filmech. Nutno ale dodat, že na hudbu aktuálně nemá moc času – poslední studiové album nahrála v roce 2016.

Kosmetický zlatý důl

Než se ale Rihanna dostala na vrchol, musela si projít velmi složitou cestou. V minulosti se několikrát svěřila, že její otec bojoval se závislostmi na drogách i alkoholu. A ačkoliv za její popularitou stojí primárně hudební tvorba, mezi dolarové miliardáře ji vynesla značka Fenty Beauty, kterou založila již v roce 2017 s cílem přijít s brandem, jenž bude nabízet produkty pro jakoukoliv příležitost a jakýkoliv typ pleti.

Rihanna během koncertu

Jelikož se zaměřila na tehdy nedostatkové make-upy pro ženy tmavé pleti, velmi rychle se stala jednou z nejvyhledávanějších kosmetických značek vůbec. Dost tomu napomohla i vehementní propagace produktů na sociálních sítích, kde Rihannu sleduje více než 100 milionů lidí.

Není divu, že již v roce 2018 společnost hlásila roční příjmy ve výši 550 milionů dolarů (bezmála 12 miliard korun), čímž výrazně předčila značky ostatních slavných hereček a zpěvaček včetně Kim Kardashian, která má také vlastní kosmetickou značku KKW Beauty s hodnotou okolo miliardy dolarů.

Zajímavé je, že i když v průběhu pandemie klesl celkový zájem o nákup kosmetiky, hodnota akcií společností v tomto odvětví se stále zvyšuje a několik z nich se podívalo na historická maxima. Aktuální hodnota Fenty Beauty tak představuje 2,8 miliardy dolarů (60,4 miliardy korun) a podle vyhlídek bude stále růst.

Rihanna je ovšem v první řadě úspěšná zpěvačka. Mezi její největší hity patří skladby jako Umbrella, We Found Love nebo Love the Way You Lie, na které spolupracovala s Eminemem. Podle dostupných údajů prodala přes 60 milionů alb a 215 milionů digitálních nahrávek, což z ní činí jednu z nejúspěšnějších zpěvaček historie. Nejúspěšnějším albem je Good Girl Gone Bad, za které dostala dvě platinová ocenění americké asociace RIAA.

V žebříčku nejbohatších zpěvaček pak jen těžko hledá konkurenci, ačkoliv za svůj majetek se nemusí stydět ani Madonna (850 milionů dolarů, tedy přes 18 miliard korun), Celine Dion (800 milionů dolarů, respektive 17 miliard korun) nebo Dolly Parton s majetkem přesahujícím 600 milionů dolarů, čili zhruba 13 miliard korun.

Miroslav Dvořák

Zapálený sportovec, milovník dobrého jídla, fanoušek technologií a byznysu.

Zapálený sportovec, milovník dobrého jídla, fanoušek technologií a byznysu.