Robustní maska či zploštělý volant. Škoda Auto ukázala, jak vypadá její elektrická budoucnost
Do roku 2026 představí tři nové elektromobily. Nezapomíná ale ani na spalovací motory – bude nový Superb, Kodiaq i Octavia.
Robustní vzhled, zbrusu nová příď, minimalistické linie a udržitelné materiály. To jsou hlavní aspekty, se kterými Škoda Auto v následujících letech rozjede elektromobilovou ofenzívu. Mladoboleslavská automobilka odhalila zbrusu novou studii Vision 7S, která ukazuje obří sedmimístné SUV, a především nový designový jazyk. Ten se bude linout napříč všemi budoucími elektrickými modely tuzemské značky patřící do koncernu Volkswagen a v následujících čtyřech letech ho uvidíme hned ve třech nových čistých elektromobilech. Spalovacím motorům ale zatím Škodovka sbohem nedává.
Nově odhalená studie Vision 7S se každopádně točí primárně kolem elektrických vozidel. Škoda Auto plánuje v následujících pěti letech do rozvoje elektromobility investovat 5,6 miliardy eur (138 miliard korun) a dalších 700 milionů eur do digitalizace (17,3 miliardy korun). Výsledkem bude zrychlení původních plánů. Do roku 2026 tak na silnice pošle tři nové čistě elektrické vozy. Ke stávajícímu SUV Enyaq přibude model z kategorie malých vozů, kompaktní SUV a rovněž sedmimístný rodinný vůz.
Pohled na to, jak by mohlo vypadat právě sedmimístné elektrické SUV, tedy zdaleka největší auto od Škodovky, nabízí zmíněná studie Vision 7S. Tu automobilka v posledních týdnech postupně odhalovala a teď ji ukázala ve světové premiéře v celé kráse. Na první pohled zaujme novým designovým jazykem s několika výraznými prvky, velkorysým interiérem, hranatým volantem a také dojezdem přesahující 600 kilometrů v režimu WLTP. Ten umožňuje baterie s kapacitou 89 kWh, přičemž maximální nabíjecí výkon je 200 kW.
Nová maska a otvory pro přívod vzduchu
„Vision 7S je předzvěstí nového designového jazyka značky Škoda, který v příštích letech zavedeme do celého produktového portfolia a s nímž se ještě více zaměříme na oslovování zákazníků. Posouváme tak značku Škoda na novou úroveň, abychom ji přizpůsobili novým potřebám a očekáváním našich zákazníků, pokud jde o uživatelskou zkušenost, konektivitu a celou cestu zákazníka,“ uvedl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.
Studie budoucí podoby elektromobilů Škoda je postavená na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, ale přináší nové, osobité prvky, jež mají vozy Škodovky v následujících letech zdobit. Robustní spodní část karoserie doplňuje nová přední maska zvaná Tech-Deck Face a nízkou spotřebu mají zajišťovat aerodynamické linie střechy. V přední části vozu je pak místo ikonického loga s okřídleným šípem nápis Škoda, kdy automobilka v rámci velké změny vizuální identity oba prvky zmodernizovala, ale plánuje do budoucna mnohem více tlačit právě nápis než logo.
„Nápis Škoda doplňuje nová ambientní světelná lišta, která se táhne podél horního okraje přídě po celé šíři vozidla a vytváří světelný efekt. Takzvaná maska Tech-Deck Face napodobuje moderním způsobem známou masku chladiče vozů Škoda. Navzdory podobné linii je maska Tech-Deck Face výrazně plošší a širší než dosavadní maska chladiče. Žebra jsou nahrazena tmavým sklem, které zakrývá senzory vozu,“ popisuje Škoda Auto. Výrazným prvkem jsou také robustní přední a zadní nárazníky, které jsou vyrobeny z odolných recyklovaných kusů starých pneumatik.
Možná nejvíce ale při pohledu na obří elektrické SUV zaujme sedm vertikálně uspořádaných otvorů v předním nárazníku. Ty slouží pro přívod vzduchu, který je veden k chladiči a brzdám. V zadním nárazníku jsou zase stejně umístěny vertikální výdechy vzduchu. Zajímavý designový i funkční prvek se pak nachází uprostřed předního a zadního nárazníku. Díl lakovaný v zářivě oranžové barvě lze vytáhnout jako háček a v případě potřeby zvenčí bezpečně přerušit tok vysokonapěťového proudu ve voze.