Rostlinná strava míří na fotbal. Real Madrid startuje spolupráci s britskou firmou, která vyrábí alternativy k masu
Sergio Agüero, Héctor Bellerín, Jack Wilshere nebo slavný Lionel Messi. To je pouze skromný výčet fotbalistů, kteří se rozhodli jíst výhradně veganská jídla, aby měli při fyzickém zápřahu více energie a takzvaně vysekali své postavy. A byť názory na rostlinnou stravu mohou být různorodé, nedá se tomuto stravování upřít jeden trend – mezi sportovci je stále oblíbenější. Potvrzuje to i španělský klub Real Madrid.
V době, kdy gastronomickým trhem hýbou všemožné rostlinné alternativy k tradičním masům, navazuje jeden z nejslavnějších fotbalových klubů planety spolupráci s Meatless Farm. Původem britská firma totiž vyrábí karbanátky, klobásky, mleté maso i například pizzy z rostlinných proteinů a Real Madrid ji vítá coby nového globálního partnera.
Ačkoliv kombinace veganského stravování a fotbalu není ničím novým (viz například stadion navržený pro veganský celek), spolupráce této velikosti je vcelku unikátním jevem. Není zřejmé, zda všichni hráči Realu Madrid nyní přesedlají na čistě rostlinnou stravu, ale jak zní z obou stran, cílem partnerství bude vzdělávání o tomto stravovacím stylu a jeho propagace.
„Obě organizace vytvoří joint venture, v rámci kterého budou pracovat na zvýšení povědomí o důležitosti omezování konzumace masa. Tím pomůžeme minimalizovat dopad jídla na naši planetu a současně podpoříme kulturní proměnu pro lepší zdraví a blahobyt,“ píše Real Madrid k nové spolupráci na svých webových stránkách.
Kromě hráčů se patrně budou muset přizpůsobit i výživoví poradci madridského velkoklubu. Spolu s experty z Meatless Farm totiž mají pracovat na nových jídelníčcích, v nichž se omezí živočišné proteiny a nahradí se právě sortimentem z britských laboratoří tak, aby výsledná strava byla vyvážená a optimalizovaná pro vysoké výkony.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsReal Madrid bude po svých hráčích mimo jiné chtít, aby své poznatky z tohoto „rostlinného experimentu“ veřejně sdíleli a motivovali třeba i začínající fotbalisty k tomu, aby tomuto stravování dali šanci. V neposlední řadě se budou spolu se svým týmem snažit také o to, aby byla myšlenka udržitelnosti v potravinovém průmyslu ještě více vidět.
To ve velké míře navazuje i na skutečnost, že se Real Madrid stal vůbec prvním fotbalovým klubem, který se plnohodnotně připojil k iniciativě týkající se udržitelného chování United Nations Global Compact. Spolupráce s Meatless Farm je tak dalším kusem jeho ekologické skládačky. Navíc je natolik zásadní, že ji propaguje i samotný Roberto Carlos, fotbalový velikán, který se proslavil právě v Realu.
Co se firem působících na trhu s alternativním masem týče, není Meatless Farm ani zdaleka jediným silným hráčem. Za zmínku stojí hlavně Beyond Meat, se kterým před nedávnem navázal spolupráci i McDonald’s, a Impossible Foods, jenž loni v srpnu získal další stovky milionů dolarů a ve Spojených státech dělal na rostlinné verzi Whopperu od Burger Kingu.
Čím dál častěji se ale objevují i menší startupy, které se nespecializují na kuřecí, vepřové ani hovězí, ale naopak na mořské plody. Mezi ně například patří New Wave Foods nebo singapurští Shiok Meats. Velkou roli má na tomto trhu i Izrael, kde tamní vědci zkouší maso tisknout na 3D tiskárně. A pokud chceme české zastoupení, můžeme zkusit třeba ManaBurger.